انحلال دومین تولیدکننده بزرگ ترفتالیک اسید خالص اروپا

انحلال دومین تولیدکننده بزرگ ترفتالیک اسید خالص اروپا
(شنبه ۲۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۳۷

شرکت آرتلنت پرتغال که دومین تولیدکننده ترفتالیک اسید خالص اروپا است با 628 میلیون یورو بدهی، اعلام انحلال کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز اروپا ، شرکت تولیدکننده ترفتالیک اسید خالص (PTA) آرتلنت (Artlant) پرتغال که دومین تولیدکننده این محصول درقاره اروپا به شمار می رود؛ با بدهی معادل 628 میلیون یورو، اعلام انحلال کرد.
بر پایه این گزارش ، این شرکت توسط گروه اسپانیایی بسته بندی پلی اتیلن ترفتالات (PET packaging) لا سدا د بارسلونا (LSB) بنیان گذاری شده بود.
شرکت پرتغالی یادشده که سابقه فعالیت آن با فراز و نشیب های متعددی در بخش عملیات روبرو بوده است؛ با هدف تولید اسید ترفتالیک خالص در سال 2006 میلادی در پرتغال تاسیس شد. اما یک دادگاه منطقه ای در لیسبون، ماه گذشته میلادی حکم به انحلال این شرکت داد. اسید ترفتالیک خالص واسط تولید پلی اتیلن ترفتالات (PET) محسوب می شود.
پروژه مجتمع آرتلنت به ارزش 400 میلیون یورو، در سال 2008 میلادی و با هدف پوشش کمبود عرضه 500 هزار تنی ترفتالیک اسید خالص در اروپا، آغاز به کار کرد.
آمارها نشان می دهد که این کمبود عرضه پیشتر از سوی صادرکننندگان آسیایی تامین می شد و شرکت آرتلنت که در ابتدا موسوم به آرتنیئوس سینس (Artenius Sines) بود؛ با هدف ایجاد 400 موقعیت شغلی جدید احداث شد. همچنین با توجه به موقعیت راهبردی این واحد در سواحل پرتغال، قرار بود تا 95 درصد از تولیدات آن به بازارهایی در آفریقا، خاورمیانه، هند و برزیل صادر شود.

تعداد بازدید : ۲,۴۷۶