دبیر انجمن همگن پلاستیک تهران:

«ایران پلاست» بزرگترین نمایشگاه پلاستیک غرب آسیا/ نمایشگاه‌های منطقه‌ای توان رقابت با ایران پلاست را ندارند

«ایران پلاست» بزرگترین نمایشگاه پلاستیک غرب آسیا/ نمایشگاه‌های منطقه‌ای توان رقابت با ایران پلاست را ندارند
(دوشنبه ۲۳ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۲۷

دبیر انجمن همگن پلاستیک تهران از «ایران پلاست» به عنوان بزرگترین نمایشگاه پلاستیک غرب آسیا نام برد و گفت: دبیرخانه نمایشگاه باید بانک جامع اطلاعاتی مشارکت کنندگان ایران پلاست را ایجاد کند.

مرتضی نیک سرشت در گفتگو با ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با بیان اینکه در شرایط فعلی ایران پلاست از نظر جایگاه نمایشگاهی به مراتب در سطحی بالاتر از نمایشگاه‌های پلاستیکی همچون استانبول پلاست، عرب پلاست، پلاست ویژن هند و ... قرار دارد، گفت: هم اکنون نمایشگاه ایران پلاست، معتبرترین برند نمایشگاه‌های پلاستیک، پلیمر و صنایع تکمیلی پتروشیمی در غرب آسیا، خاورمیانه، آسیای میانه، حوزه قفقاز و شمال آفریقا است.

دبیر انجمن همگن پلاستیک تهران با اعلام اینکه در اختیار داشتن مزیت‌های متعددی همچون ظرفیت بالای 60 میلیون تن محصولات پتروشیمی در ایران، نزدیکی به بازارهای بزرگ مصرف محصولات پلیمری و پلاستیکی در چین، شرق آسیا، اروپا و خاورمیانه، بومی بودن صنعت پلاستیک از سال 1340 تاکنون، ایران پلاست را به نمایشگاهی تاثیرگذار و مهم در سطح منطقه تبدیل کرده است، تصریح کرد: یکی از مهمترین اتفاقات در برگزاری نمایشگاه‌های ایران پلاست، راه‌اندازی و فعالیت دائم دبیرخانه نمایشگاه بوده و تداوم سیاست گذاری‌ها به صورت منظم و دائمی در قالب دبیرخانه مستقل می‌تواند به بهبود وضعیت کمی و کیفی نمایشگاه ایران پلاست در سال‌های آینده کمک کند.

این فعال صنایع پلاستیک با بیان اینکه برای برگزاری هرچه باشکوه تر نمایشگاه‌های ایران پلاست، باید بلافاصله پس از پایان هر دوره، برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره آتی آغاز شود، اظهار داشت: بنابراین پیشنهاد می‌شود مهر ماه امسال پس از برگزاری نمایشگاه یازدهم ایران پلاست، دبیرخانه نمایشگاه برنامه‌ریزی برای دوره دوازدهم ایران پلاست را آغاز کند.

وی از اطلاع رسانی و تبلیغات دائم به عنوان مهمترین عامل در افزایش تعداد مخاطبان و ارتقای جایگاه نمایشگاه ایران پلاست یاد کرد و افزود: به عنوان نمونه نمایشگاه چایناپلاست به صورت هفتگی ایمیل‌هایی به تمامی مشارکت کنندگان خود با موضوع آخرین اخبار، تغییر و تحولات در برگزاری دوره های آتی نمایشگاه ارسال می کند که این اطلاع رسانی ها اعتماد مخاطبان را به همراه دارد.

نیک سرشت همچنین خواستار تشکیل بانک جامع اطلاعات از مشارکت کنندگان ادوار مختلف نمایشگاه ایران پلاست از سوی دبیرخانه و ستاد برگزاری نمایشگاه شد و گفت: این بانک جامع باید پس از برگزاری هر دوره به روز شود که استخراج اطلاعات این بانک می‌تواند به ارتقای سطح برگزاری نمایشگاه کمک کند.

دبیر انجمن همگن پلاستیک تهران همچنین خواستار همکاری بیشتر دبیرخانه نمایشگاه ایران پلاست با تشکل های صنفی صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشورهای مختلف برای حضور در نمایشگاه شد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه ایران پلاست بهترین فرصت برای سفر فعالان، خریداران، بازرگانان و تجار کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ترکمنستان، هند، کشورهای حوزه قفقاز و آسیای میانه به تهران بوده که این فرصتی برای مشارکت بیشتر با تولیدکنندگان داخلی را فراهم می کند.

گفتنی است، یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست 2 تا 5 مهرماه 1396 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار خواهد شد.

تعداد بازدید : ۲,۸۴۷