افزایش ارزش افزوده صنعت پتروشیمی با مساعدت نظام بانکی

افزایش ارزش افزوده صنعت پتروشیمی با مساعدت نظام بانکی
(شنبه ۲۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۱۹

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام بانکی برای توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش باید مشارکت فعال تری در تامین مالی طرح های توسعه ای ایفا کند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، امروز همگان اعتقاد دارند که با توجه به وجود زیر ساخت های مناسب چشم انداز بسیار خوبی برای  صنعت پتروشیمی ایران در سال های آتی دیده می شود و باید برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده از تمام ظرفیت های موجود برای افزایش تولید، تامین نیاز کشور و همچنین صادرات استفاده شود و در این مسیر بانک ها به عنوان یکی از منابع تامین مالی بخش های تولیدی در کشور می توانند نقش مهمی در این زمینه ایفا کنند آنگونه که مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید صنعت پتروشیمی به مساعدت بانک ها نیازمند است.

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: توسعه صنعت پتروشیمی ارزش افزوده بالایی را نصیب کشور می کند و تکمیل زنجیره ارزش نیازمند کمک و مساعدت بانک ها به عنوان تامین کننده منابع مالی طرح های در حال ساخت و نیزطرح های آتی موجود در این صنعت پیشرو است .

وی با بیان این که چرخه تولید محصولات مختلف شیمیایی و پلیمری در صنعت پتروشیمی به گونه ای است که می تواند ارزش افزوده بالایی به همراه داشته باشد تصریح کرد: توسعه صنایع مرتبط با این صنعت نیز می تواند به افزایش ارزش افزوده محصولات تولیدی پتروشیمی ها کمک کند و باید تمام متولیان امر برای توسعه صنایع تکمیلی تلاش کنند.

مصباحی مقدم افزود: صنعت پتروشیمی ایران صنعتی اشتغالزا و درآمدزا است و برای ساخت و تکمیل طرح های توسعه ای بانک های داخلی می توانند به این صنعت کمک کنند واگر مشارکت بانک ها وحجم سرمایه گذاری های افزایش یابد رشد اقتصادی کشور نیز با رشد مطلوبی همراه خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به نقش مهم مجلس ادامه داد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود و برای تحقق جهش برنامه ریزی شده برای این صنعت ارزش آفرین ، افزون بر جذب سرمایه گذاری های خارجی می تواند از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور نیز بهره مند شود و همکاری بانک های ایرانی می تواند ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت را شتاب بخشد.

مصباحی مقدم با تاکید بر ضرورت ورود بخش خصوصی به صنعت پتروشیمی خاطرنشان کرد: برای تحقق هدف های پیش بینی شده در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و حمایت دولت و مجلس می تواند اثر بخش باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد:  سرمایه گذاری های جدید داخلی و خارجی باید بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند و ایران در افق ١٤٠٤ همانطور که در هدفگذاری ها پیش بینی شده است به قدرت بزرگ منطقه در صنعت پتروشیمی بدل شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۰۶۷