امضای توافق نامه میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایرلیکوئید

امضای توافق نامه میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی و ایرلیکوئید
(چهارشنبه ۱۸ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۵۶

توافق نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید برای ایجاد لیسانس مشترک فرایند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد 500 هزار تن MTP امضا شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، توافق نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی  و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید برای ایجاد لیسانس مشترک فرایند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد 500 هزار تن MTP  امروز چهارشنبه (18 مردادماه) در حضور مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت اروپایی،  به امضای اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و هلموت ماشکه مدیرعامل اجرایی شرکت ایرلیکوئید رسید.

به گزارش نیپنا،  اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی چندی پیش با اشاره به گفتگوها با طرف های خارجی برای انتقال فناوری های حوزه پتروشیمی به شرط بومی سازی، گفت: با شرکت ایرلیکوئیدمذاکراتی برای مشارکت در ساخت واحد ۵۰۰ هزار تنی پروپیلن از متانول آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مدلی جدید برای تعاملات داخلی و خارجی را طراحی کرده است، افزود: خرید فناوری از کشورهای خارجی همواره با انتقال فناوری و به شرط بومی سازی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ادامه داد: با اجرای این مدل شاهد انتقال فناوری به کشور، فرار از خام فروشی، اشتغالزایی، اتصال صنایع بالادست، میان دست و پایین دست صنعت پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره پتروشیمی برای کشور خواهیم بود.



تعداد بازدید : ۱,۹۹۶