همکاری ایران و آلمان برای مدیریت پسماند در صنعت پتروشیمی

همکاری ایران و آلمان برای مدیریت پسماند در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۴۵

شرکت های آلمانی همکاری های خود را با شرکت های پتروشیمی ایران برای مدیریت پسماند آغاز کردند.

سباستین فیشر مدیر برنامه ریزی شرکت آلمانی بلک فارست در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: ما قصد داریم راه حل‌های سازنده برای حل معضل تمامی پسماند‌های صنعت پتروشیمی را در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم. راه حل هایی که امروزه در جهان برای برطرف کردن پسماندهای صنعت انرژی مورد استفاده قرار می گیرد که اصلی‌ترین آنها مسئله گازهای گلخانه ای و فلرینگ است و متوجه شدیم که شرکت های ایرانی برای برطرف کردن گازهای فلرینگ اقدامات مثبتی نیز انجام داده اند.
وی افزود: دولت آلمان برای شناخت و بررسی طرح‌های صنعت پتروشیمی از لحاظ مدیریت پسماند بودجه ای را دراختیار شرکت های آلمانی فعال در این زمینه قرارداده است تا نیازسنجی های اولیه به صورت رایگان انجام شود و بعد از مشخص شدن زمینه‌های موردنیاز سرمایه‌ گذارانی که می توانند ایرانی یا بین‌المللی باشند برای اجرایی کردن پروژه مدیریت پسماند در صنعت پتروشیمی ایران وارد عمل شوند.
مدیر برنامه ریزی شرکت بلک فارست از همکاری برای مدیریت پسماند بین ایران و آلمان خبر داد و گفت: در حال حاضر بین وزارت محیط زیست آلمان و سازمان محیط زیست ایران قراردادی امضا شده که در اواخر سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد که پروژه ای است دولتی که اصلی‌ترین تمرکز آن در صنعت انرژی و مدیریت پسماندهای صنعت پتروشیمی خواهد بود.
فیشر تصریح کرد: امیدوارم که پروژه همکاری در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ آغاز شده به صورت پایلوت در یک منطقه انجام شو، دولت آلمان در مورد عملی کردن این پروژه بسیار جدی است تا بسیاری از مسائل محیط زیستی صنعت انرژی ایران را برطرف کند.
وی در ادامه افزود: بر همین اساس ما پروژه‌هایی که می توانند در زمینه بازیافت مواد هدر رفته در فرآیند تولید کمک کننده باشند را به مدیران شرکت های خصوصی در صنعت پتروشیمی معرفی می‌کنیم تا با استفاده از راهکارهای مورد استفاده در جهان از این خدمات استفاده کنند.
فیشر در مورد اصلی ترین زمینه فعالیت شرکت خود که فروش تجهیزات است گفت: شرکت بلک فارست در زمینه فروش تجهیزات و ابزار برای بازیافت مدیریت پسماندهای صنعت پتروشیمی نیز فعالیت می‌کند اما در شرایط کنونی اصلی‌ترین هدف شرکت ارائه راهکار یا راه کارهای بازیافتی به شرکت های ایرانیست که این امر هزینه‌ای برای تولیدکنندگان صنعت پتروشیمی به همراه نخواهد داشت ما می‌توانیم با بازدید از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی راهکار مناسب برای مدیریت پسماندهای آن را به صورت رایگان در اختیار شرکت قرار دهیم اما نظارت بر پروژه و سرمایه‌گذاری در آن توسط شرکت بلک فارست در آینده نیز امکان پذیر خواهد بود به عبارت دیگر گام اول نیاز سنجی طرح و نوع تجهیزات مورد نیاز شرکت های پتروشیمی است. با این وجود صنعت پتروشیمی ایران برای مدیریت پسماند به تکنولوژی و تجهیزات نیاز دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد خوشحالم که دولت ایران برای طرح‌های مدیریت پسماند جدی است و به نظر من سرعت حرکت برای وارد شدن به مراحل عملیاتی طرح های بازیافت پسماند صنعت پتروشیمی خوب است و نکته مهمی که در حال حاضر در صنعت پتروشیمی ایران قابل رویت است جدی بودن دولت برای ساخت مجتمع ها و طرح هایی است که از ابتدا مسائل زیست محیطی را رعایت کرده و مدیریت پسماندهای این مجتمع ها قبل از راه اندازی در نظر گرفته شده است.

تعداد بازدید : ۲,۴۶۲