پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان شرکت های پتروشیمی

پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان شرکت های پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۱۱

طرح ها و مجتمع های پتروشیمی می توانند از زیر ساخت های موجود در پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

محمد جعفرصدیق مجری پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر اهمیت استفاده از دانش روز جهان برای توسعه صنعت پتروشیمی به عنوان صنعتی پیشرو اظهار کرد: یکی از مهمترین اهداف ایجاد پارک های علم و فناوری کمک به بخش صنعت است و صنعت پتروشیمی یکی از صنایع مهم کشور است که با تکیه بر زیرساخت های آی. سی. تی می تواند رشد و توسعه متناسب با ظرفیت های این صنعت وحرکت یه سوی تجاری سازی با هدف حضور موفق در عرصه های داخلی و بین المللی را تجربه کند.
وی ادامه داد:شرکت های تولید کننده می توانند در پارک علمی و فناوری مستقر شده و اپلیکیشن های مورد نیاز صنایع مختلف را تولید کنند و نباید تصور کرد که کار نرم افزار تنها مختص شرکت مخابرات است و شرکت های ای. سی. تی فعال در صنعت نفت گاز، پالایش و پتروشیمی نیز باید در پارک های علم و فناوری با هدف ارتقای جایگاه بین المللی خود مستقر شوند.
صدیق تصریح کرد: زمینه و ظرفیت لازم برای حضور شرکت های پتروشیمی فعال در سراسر کشور برای حضور در این پارک تخصصی وجود دارد.
مجری پارک تخصصی علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آی. سی. تی مهمترین زیرساخت توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: فعالیت این مرکز از مهر ماه در یک مقطع و از انتهای سال با شتاب بیشتر آغاز می شود .
وی افزود: خوشبختانه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده همکاری دولت، دانشگاه و بخشی خصوصی که از اولویت های دولت دوازدهم است در حال اجرایی شدت است و صنایع بزرگ کشور از جمله پتروشیمی ها می توانند در این روند تاثیر گذار باشند.
به گزارش نیپنا، پارک علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی موثر درامر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش پایه واشتغال‌زایی تخصصی مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است.
پارک فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات با تکیه بر ظرفیت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط‌ مناسبی برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناوری نوپا، کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع، موسسات پژوهشی و شرکت‌های انشعابی و زایشی و دانش بنیان اعضای هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در تعامل سازنده با یکدیگر و با پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) و دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند.
هدف نهایی این پارک، ایجاد واحدهای فناوری و تسهیل فرآیند جذب، ارتقاء و انتشار آن است به نحوی که تمامی و یا بخش‌های عمده‌ای از فعالیت‌های منتهی به محصولات فناوری و بحث‌های تجاری سازی دراین پارک به صورت حرفه‌ای قابل انجام باشد.

تعداد بازدید : ۱,۴۶۷