گام های آخر برای امضای چند قرارداد مهم خارجی در صنعت پتروشیمی

گام های آخر برای امضای چند قرارداد مهم خارجی در صنعت پتروشیمی
(چهارشنبه ۱۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۵۸

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت، گفت: در آینده نزدیک چند قرارداد مهم خارجی در صنعت پتروشیمی امضا خواهد شد.

امیرحسین زمانی نیا معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: روند مذاکره با شرکت های صاحب نام خارجی به ویژه شرکت های اروپایی از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است و حضور شرکت هایی مانند توتال، شل و چند شرکت بزرگ آلمانی می تواند منجر به جذب سرمایه گذاری های جدید و انتقال دانش فنی در صنعت پتروشیمی ایران شود.
زمانی نیا تصریح کرد: شرکت های خارجی برحضور بلند مدت در ایران تاکید دارند و از نظر بررسی های فنی، اقتصادی و حقوقی مذاکره ها برای حضوری شفاف ادامه خواهد یافت تا روند فعالیت ها در مسیری مطلوب حرکت کرده و اجرایی شود.
وی به مزایا و جذابیت‎های صنعت پتروشیمی ایران در جذب سرمایه خارجی اشاره کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی، مزیت خوارک فراوان ، نیروی انسانی کارآمد، رقابت پذیری، ثبات و امنیت از جمله مزایای کشورمان برای حضور و سرمایه گذاری شرکت های معتبر بین المللی به شمار می رود.
تاکید لینده برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران
به گزارش خبرنگار نیپنا، امیرحسین زمانی نیا و مرضیه شاهدایی معاونان وزیر نفت دیروزسه شنبه (10 مردادماه) دردیدار با مدیران شرکت لینده آلمان به بررسی نحوه همکاری های مشترک در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی کشورمان پرداختند.
بر اساس این گزارش، پیگیری موارد حقوقی مهمترین محور رایزنی های انجام شده بود و شرکت آلمانی شرایط و نحوه حضور خود را به اطلاع معاونان وزیر نفت در امور بین الملل و نیز پتروشیمی رساند و قرار شد مذاکرات از سوی طرفین تا رسیدن به نتیجه نهایی تداوم داشته باشد.
در این دیدار معاون بین الملل و بازرگانی وزیر نفت بر حمایت وزارت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی از حضور شرکت های بین المللی صاحب نام از جمله لینده در طرح های توسعه ای صنعت پتروشیمی تاکید کرد و گفت: شرایط برای حضور این شرکت آلمانی در ایران فراهم است.
گفتنی است که بررسی نحوه حضور و مشارکت لینده در طرح های پتروشیمی دماوند ،کیان و نیز چند طرح متانول از جمله محورهای مذاکرات لینده با مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بود، همچنین دو طرف بر نقش مهم حمایت دولت‌ها برای تسهیل در نهایی شدن مذاکرات تاکید کردند.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۰