ساخت دو مجتمع پتروشیمی در هند

ساخت دو مجتمع پتروشیمی در هند
(یکشنبه ۱ اَمرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۳۹

شرکت هندوستان پترولیوم دو مجتمع جدید پتروشیمی با ظرفیت 9 میلیون تن را به ارزش61 هزار کرور روپیه می سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت هندوستان پترولیوم (HPCL) در حال احداث یک مجموعه پتروپالایشی با ظرفیت 9 ملیون تن در سال در منطقه Pachpadra ایالت راجستان و یک مجموعه پتروشیمی در شهر کاکینادای ایالت آندرا پرادش است.
بر اساس این گزارش، دو پروژه یادشده بخشی از طرح توسعه ای این شرکت به ارزش 61 هزار کرور روپیه است.
این شرکت همچنین با هدف تولید سوخت با کیفیت تر، بخشی از سرمایه اختصاص یافته به این طرح توسعه ای را ظرف چهار سال آینده برای گسترش و ارتقاء ظرفیت پالایشی موجود هزینه می کند.
هندوستان پترولیوم در حال حاضر مشغول ارتقاء پالایشگاه های مومبای (Mumbai) و Visag برای تولید سوخت مطابق با استاندارد یورو 6 (Euro-VI) است.
از مجموع 61 هزار کرور روپیه در نظر گرفته شده برای این طرح توسعه ای که تا سال 2021 میلادی سرمایه گذاری می شود؛ 23 هزار و 400 کرور روپیه به بخش پالایش، 23 هزار و 600 کرور روپیه به توسعه زیرساخت های بازاریابی و 13 هزار کرور روپیه به پروژه های مشترک (JV) اختصاص می یابد.
بر پایه این گزارش، پروژه های مشترک شامل پالایشگاه وست کوست (west coast refinery)، مجموعه پتروشیمی در شهر کاکینادا، یک ترمینال واردات ال ان جی (LNG) با ظرفیت پنج میلیون تن در Chhara ایالت گجرات و یک تاسیسات مزرعه سوخت (fuel farm facilities) در فرودگاه بمبئی است.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۳