افزایش 2.4 درصدی تولید صنایع پتروشیمی قاره سبز

افزایش 2.4 درصدی تولید صنایع پتروشیمی قاره سبز
(شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۵۷

حجم تولید صنایع پتروشیمی اروپا با رشدی بیش از 2 درصد، به بالاترین سطح در هشت سال گذشته رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ بر اساس داده های منتشر شده توسط شورای صنایع شیمیایی اروپا (CEFIC) در تاریخ 13 ژوئیه امسال، حجم تولیدات صنایع پتروشیمی اروپا به بالاترین سطح خود در هشت سال گذشته رسیده است.
بنا به تازه ترین گزارش ماهانه این شورا، میزان تولید در بخش صنایع پتروشیمی قاره سبز تا ماه آوریل سال جاری میلادی، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 2.4 درصد رشد یافت.
بر اساس این گزارش، محصولات پلیمری 8 درصد، انواع رنگ و رنگدانه 3.7 درصد، تولیدات غیرآلی پایه (basic inorganics) 3.3 درصد و محصولات آرایشی 1.9 درصد رشد را تجربه کردند. اگر چه حجم تولید محصولات شیمیایی ویژه (specialty chemicals) ثابت ماند.
قیمت های تولیدکنندگان نیز افزایش داشته است. گروه تولیدکنندگان صنایع شیمیایی (chemical industry group) به تازگی گزارش کردند که سطح قیمت های سال قبل آن ها برای اولین بار در چهار سال گذشته رشد داشته است.
در این راستا، شورای صنایع شیمیایی اعلام کرد: روند صعودی قیمت ها از اوایل سال جاری میلادی سرعت گرفته و برای اولین بار در چهار سال گذشته به سطحی بالاتر از سال پیش از آن رسیده است.
این شورا افزود: حجم بیشتر تولید و ادامه یافتن روند صعودی قیمت محصولات تولیدکنندگان صنایع شیمیایی، افزایش چشمگیر میزان فروش را نیز در پی داشته است. رشد تقاضا از سوی صنایع مختلف، به ویژه صنعت ساخت و ساز، محرک اصلی رونق بازار محصولات شیمیایی و پتروشیمی در اروپا محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۱,۰۴۳