احداث یک مجتمع جدید تولید اوره و آمونیاک در شمال شرق ایران

احداث یک مجتمع جدید تولید اوره و آمونیاک در شمال شرق ایران
(شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۵

مدیرعامل تاپیکو با اشاره به برنامه ساخت یک واحد جدید تولید اوره و آمونیاک در شمال شرق ایران از گفتگو با شرکت‌های ژاپنی و کره جنوبی برای بازگشایی خط اعتباری برای طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی خراسان خبر داد.

به گزارش نیپنا، محمدحسن پیوندی در حاشیه بازدید از مجتمع پتروشیمی خراسان از برنامه ریزی برای احداث یک واحد جدید تولید اوره و آمونیاک در پتروشیمی خراسان و خبر داد و گفت: با احداث واحدهای جدید ظرفیت تولید پتروشیمی خراسان به حدود دو برابر افزایش می یابد.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با اعلام اینکه هم اکنون ساخت واحد جدید تولید اوره و آمونیاک در مرحله انجام کارهای مهندسی اولیه و اقتصاد سنجی قرار دارد، تصریح کرد: این پروژه در صورت تصویب در هیات مدیره پتروشیمی خراسان در مدت 4 سال ساخت و راه اندازی خواهد شد.
این مقام مسئول با اعلام اینکه همزمان با ساخت این واحد، در صورت تکمیل طرح تصفیه صنعتی فاضلاب بجنورد توسط وزارت نیرو و انتقال آن به مجتمع پتروشیمی خراسان، طرح جدید تولید پروپلین پتروشیمی خراسان هم اجرایی خواهد شد، افزود: در کنار اجرای طرح های جدید توسعه ای، اخیرا گفتگوهایی با شرکت‌هایی از ژاپن و کره جنوبی شامل چیودا، دایلیم و هیوندای برای تخصیص بخشی از خط اعتباری هشت میلیارد دلاری به طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی خراسان انجام گرفته است.
منبع: صدا و سیما

تعداد بازدید : ۱,۷۰۹