در سومین همایش مسئولیت های اجتماعی بیان شد:

سرمایه گذاری 421 میلیون یورویی برای تولید اوره و آمونیاک از محل جمع‌آوری گازهای گلخانه ای

سرمایه گذاری 421  میلیون یورویی برای تولید اوره و آمونیاک از محل جمع‌آوری گازهای گلخانه ای
(چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶) ۱۰:۵۷

یک شرکت پتروشیمی در عسلویه با مشارکت هلدینگ های خلیج فارس و نفت و گاز پارسیان برای تولید اوره و آمونیاک از محل جمع آوری گازهای گلخانه ای 421 میلیون یوروسرمایه گذاری می کند.

به گزارش خبرنگار نیپنا،محمدعلی خادمیان، رئیس کل واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (هلدینگ خلیج فارس)، صبح امروز (چهارشنبه، ۲۸ تیرماه) در جریان دومین روز از برگزاری سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت که با شعار «سیاستگذاری-اقدام موثر-گزارش‌دهی پایدار» در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار می شود در نخستین نشست با عنوان «مسئولیت اجتماعی شرکت‌های توسعه‌ای نفت، تجربیات ملی و بین‌المللی»، به مهمترین اقدام‌های انجام گرفته در اجرای راهبرد صیانت از محیط زیست اشاره کرد و گفت: سوخت پاک (به دلیل ایجاد احتراق کامل با کمترین ذرات متصاعد به محیط زیست)، حذف کامل دود، عدم نیاز به شعاع حرارتی، حذف آلودگی سوختی، کاهش مسیر شبکه که نتیجه آن عدم نیاز به فشارهای بالاست، بازده بالای سوخت، ایمنی بالا، استفاده در قسمت‌های فرآیند، عدم محدودیت ظرفیت از مهمترین اقدام‌های انجام گرفته در اجرای راهبرد صیانت از محیط زیست است.
وی اظهار کرد: در راستای انجام مسئولیت اجتماعی، برای نخستین بار در زمینه جمع‌آوری گازهای گلخانه ای در عسلویه و تبدیل آن به اوره و آمونیاک بیش از ۴۲۱ میلیون یورو سرمایه گذاری شده است.
خادمیان با بیان این که این طرح ازسوی شرکت پتروشیمی همت و با مشارکت هلدینگ خلیج فارس و نیز  هلدینگ نفت و گاز پارسیان اجرا خواهد شد، افزود: اجرای این طرح سبب کاهش سالانه ۱۲۰ هزار تن گازهای گلخانه ای در منطقه پارس جنوبی و تولید ۷۳۰۰ تن آمونیاک و ۹۳۰ تن اوره در روز خواهد بود.
رئیس HSE هلدینگ خلیج فارس از طرح حذف فلر در طرح ESBR پتروشیمی صدف در مرحله ابتدایی عملیاتی شدن طرح، یاد کرد و ادامه داد: شرکت شیمیایی صدف عسلویه نیز پیش از این موفق به طراحی سیستم های CEB شده است که از جمله طرح های مهم در زمینه صیانت از محیط زیست به شمار می رود.
وی افزود: یکی از فرازهای بیانیه شرکت هلدینگ خلیج فارس به مسئولیت اجتماعی اختصاص دارد و آن را ارزش انسانی و اخلاقی، خلاقیت و نوآوری و پایبندی به مسئولیت اجتماعی می‌داند و در همین راستا استراتژی های مرتبط شامل همراهی با مسئولیت اجتماعی، صیانت از محیط زیست، مدیریت ایمنی و سلامت شغلی کارکنان دارد.
رئیس HSE هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس در زمینه مسئولیت اجتماعی ۷۳۰ میلیارد ریال بصورت مستقیم و بیش از هزارمیلیارد ریال در زمینه مدیریت ایمنی و بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال برای بیش از ۱۰۰ پروژه در حال اجرای زیست محیطی به منظور صیانت از محیط زیست و بیش از ۲۶۰ میلیارد ریال برای حفظ سلامت شغلی کارکنان بوده است.
خادمیان خاطرنشان کرد: ساخت پل شهدای پتروشیمی، ساخت بلوار ورودی شیرینو و جاده ورودی چاهه در عسلویه، ساخت سکو و ایستگاه راه آهن ماهشهر، سیستم روشنایی محور بندر ماهشهر به چمران و ساخت مصلی و مساجد، ۱۲ مدرسه، ۱۱ ایستگاه آتش نشانی با ۴۲ دستگاه خودرو در مناطق عملیاتی از اقدامات شرکت هلدینگ خلیج فارس در زمینه مسئولیت اجتماعی بوده است.
وی ادامه داد: ایجاد جنگل  و درخت کاری یکی از شیوه‌های دیگر صیانت از محیط زیست در راستای مسئولیت های اجتماعی شرکت هلدینگ خلیج فارس بوده است که در خورهای ماهشهر با کاشت ۸ میلیون نهال حرا و صرف هزینه ای بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال منجر به کاهش چشمگیر دی اکسید کربن در منطقه بوده است.

تعداد بازدید : ۱,۷۶۵