تاکید وزیر نفت بر توجه به مسئولیت اجتماعی در مسیر توسعه صنعت نفت

تاکید وزیر نفت بر توجه به مسئولیت اجتماعی در مسیر توسعه صنعت نفت
(چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶) ۰۸:۳۶

زنگنه با قدردانی از دست اندرکاران اجرای مسئولیت اجتماعی در صنعت نفت گفت: ما باید به این مقوله توجه ویژه داشته باشیم و این امری واجب و لازم مدیریتی است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بیژن  زنگنه وزیر نفت عصر دیروز در سومین همایش مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت  اظهارکرد: باید با محیط اطراف همزیستی مسالمت آمیز داشته باشیم و از روز اول طراحی پروژه ، مسائل اجتماعی آن نیز دیده شود به همین دلیل نیازمند افزایش ارتباط با اساتید و دانشگاهیان و دریافت مشاوره های کارشناسانه هستیم.

وی افزود: مفهوم مسئولیت اجتماعی در سال‌ های اخیر رشد کرده و بهترین راهکار آن نیز افزایش پیوند دقیق با دانشگاهیان بوده است که منجر به افزایش صلاحیت اجتماعی مدیران می شود. در حال حاضر استادان محترم به وزیر مشاوره های لازم را می دهند که کارهای علمی و نتیجه بخشی را در پی داشته است.

وزیر نفت خاطر نشان کرد : تحلیل های دانشگاهیان نشان دهنده تاثیر بهره مندی از علوم اجتماعی در بهبود کارها بوده است که علاوه بر پرداختن به جنبه های انسانی پروژه، اداره امور نیز کم هزینه و اقتصادی خواهد بود.

وی تصریح کرد: بر اساس مطالعات و مصوبه شورای طرح و برنامه، دو برنامه پنجساله طراحی شده که به موجب آن سه درصد از ارزش طرح‌ها باید صرفه مسئولیت‌های اجتماعی شود یعنی بالای 2 هزارمیلیارد تومان خواهد بود. مردم محلی به خصوص جوانان از راهکارهای مسئولیت اجتماعی که موجب کاهش فاصله و توانمندسازی مردم شده است بسیار استقبال کرده اند.

زنگنه ادامه داد: برای انجام کارهای اجتماعی باید از مشاوره های لازم بهره برداری کرد، نداشتن مشاور و ناظر بر طرح مشکلات زیادی را ایجاد کرده است.

وزیر نفت افزود: باید بین مردم و طرح های نفتی رابطه‌ای عمیق برقرار کنیم و هرچه این رابطه افزایش یابد میزان بهره‌برداری ما نیز از منطقه افزایش خواهد یافت. رفتار درست، علاقمندی به نظام و مدیران آن را افزایش خواهد داد و اگر علاقمندی باشد در انجام امور موفق تر خواهیم بود.

زنگنه با بیان این که وزارت نفت نمی تواند به طور مستقیم درگیر همه امور مربوط به مسئولیت اجتماعی مانند انتقال برق به مناطق، راهسازی بپردازد و یا حتی امور مربوط به شهرداری را در مناطق عملیاتی انجام دهد، گفت: ما به آنها در انجام این امور کمک می‌کنیم و هر سازمانی وظیفه خود را انجام می‌دهد و قرار نیست وزارت نفت جای همه بنشیند اما نتیجه آن برای مردم است.

وزیر نفت تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم که مردم به این روحیه برسند که هرچه طرح بیشتری در منطقه آنها اجرا شود، آثار مثبت بالاتری نیز برای زندگی خودشان و فرزندانشان خواهد داشت.

وی با اشاره به این که هزینه‌های مطالعاتی انجام مسئولیت اجتماعی را نباید دست کم گرفت، ادامه داد: برای انجام طرح‌ها باید به‌طور حتم از مشاور و ناظر استفاده کرد.

وزیر نفت با اشاره به این که در زمینه مسئولیت اجتماعی تجربه‌های بسیاری در دنیا وجود دارد، اظهار کرد: ما در کنار استفاده از تجربه‌های دیگران می‌توانیم بر این تجربیات و تفکرات نیز بیفزاییم و روابط خوب و عمیقی را با مردم مناطق عملیاتی برقرار کنیم.


تعداد بازدید : ۱,۶۳۹