عرضه محصولات پتروشیمی های غرب کشور در بورس کالا

عرضه محصولات پتروشیمی های غرب کشور در بورس کالا
(دوشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۶) ۱۱:۱۵

عرضه ۳ گرید پلیمری در بورس کالای ایران همراه با تخفیف در قیمت پایه از سوی مجتمع های پتروشیمی غرب کشور انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مجتمع های پتروشیمی مهاباد، کردستان و مهاباد امروز دوشنبه(26 تیرماه) محصولات خود رابا تخفیف در بورس کالا عرضه می کنند.
بر اساس این گزارش ، پلی اتیلن سبک خطی پتروشیمی مهاباد با ۳ درصد تخفیف ،‏محصول 2420E02 پتروشیمی کردستان با ٨ درصد تخفیف و نیزمحصول 54B04Uv پتروشیمی لرستان با ٢ درصد تخفیف امروز عرضه خواهند شد.
گفتنی است که این تولید کنندگان این محصولات پلیمری از جمله مجتمع های واقع در مسیبر خط لوله اتیلن غرب هستند که در سال جاری و نیز سال گذشته وارد مدار تولید شده اند.
به گزارش نیپنا،ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران در سال ١٣٨١ با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در دوره وزارت مهندس زنگنه در وزارت نفت آغاز شد و این خط از مبدا پارس جنوبی تا استان های آذربایجان غربی و شرقی امتداد دارد.
بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن تبدیل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن از ١١ استان عبور کرده و خوراک ١٢مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال احداث با سرمایه گذاری 8.5 میلیارد دلاری را تامین خواهد کرد.
خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می کند.

تعداد بازدید : ۱,۲۹۰