آمادگی بورس کالا برای پذیرش محصولات جدید پتروشیمی

آمادگی بورس کالا برای پذیرش محصولات جدید پتروشیمی
(یکشنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۰۳

برای نخستین بار امروز محصول متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات خالص (MDI )پتروشیمی کارون در بازار فرعی بورس کالا عرضه می شود.

به گزارش خبرنگار نیپنا و براساس اطلاعیه پذیرش مدیریت پذیرش و بازار یابی بورس کالای ایران؛ 31 خردادماه سال جاری این محصول به میزان 25 هزار تن برای عرضه در بازار فرعی بورس کالای ایران مورد پذیرش کمیته عرضه بازار فرعی قرار گرفت.
این گزارش حاکی است، امروز این محصول به میزان 100 تن عرضه می شود و به تدریج در صورت تقاضا میزان عرضه ها افزایش خواهد یافت.
گفتنی است که خوشبختانه روند پذیرش محصولات جدید با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز مجتمع های پتروشیمی ازروندی مطلوب برخوردار است و برهمین اساس امروز برای نخستین بارمحصول متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات خالص پتروشیمی کارون در بورس کالا عرضه می شود.
به گزارش نیپنا، محصول MDI تولیدی در پتروشیمی کارون در مقایسه با کشورهای شرق آسیا از کیفیت بالاتری برخوردار است، از سوی دیگر این مجتمع پتروشیمیایی به منابع اصلی تامین خوراک شامل تولوئن، بنزن و اسید نیتریک نزدیک است و از این رو هیچ مشکلی برای تامین خوراک این واحد پتروشیمی در داخل کشور وجود ندارد.
بر پایه این گزارش ، شرکت پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده ایزوسیانات ها درخاورمیانه است که با استفاده از گازهای کلر، منواکسیدکربن، هیدروژن و نیز تولوئن و اسید نیتریک قادر است انواع محصولات پایه ای و اصلی پتروشیمی را شامل انواع ایزوسیانات ها عرضه کند.

تعداد بازدید : ۱,۵۱۸