افزایش فشار بر قیمت پروپیلن در بازار اروپا

افزایش فشار بر قیمت پروپیلن در بازار اروپا
(شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۱۴

به دنبال عملیات تعمیر و نگهداری گسترده در بخش پایین دستی صنایع پتروشیمی اروپا، قیمت پروپیلن در مسیر کاهش قرار گرفته است.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، انتظار می رود با آغاز عملیات تعمیر و نگهداری در مجتمع تولید کوپلمیر (copolymer) شرکت سابک عربستان با ظرفیت سالانه 310 هزار تن در شهر خیلین هلند، قیمت پروپیلن در بازار اروپا در ماه اوت امسال به میزان بیشتری کاهش یابد.
سابک برنامه دارد در ماه آینده میلادی یکی از دو خط تولید کوپلیمر خود در خیلین را به مدت دو هفته تعطیل کند. با این حال این شرکت به مشتریان خود اطمینان داد که مشکلی برای تامین حجم کوپلیمر مورد نیاز آن ها در طول ماه اوت وجود نخواهد داشت.
بر اساس این گزارش قیمت اسپات پروپیلن گرید پلیمر بر مبنای FD شمال غرب اروپا در تاریخ چهارشنبه 21 تیرماه 760 یورو و 50 سنت تعیین شد که تخفیفی 3.5 درصدی را نسبت به قیمت قراردادهای ماه ژوئیه پروپیلن در بازار اروپا، یعنی 790 یورو برای هر تن، نشان می دهد. در حال حاضر قیمت اسپات این محصول در بازار اروپا در پایین ترین سطح از تاریخ 19 ژانویه امسال قرار دارد.
در هفته منتهی به یکشنبه 9 ژوئیه، فعالان بازار پروپیلن از تثبیت قیمت محموله های اسپات این محصول با تخفیفی چهار درصدی نسبت به قیمت قراردادهای در نظر گرفته شده برای این ماه خبر دادند.
منابع صنعتی پیش بینی می کنند: عواملی نظیر بی ثباتی در بخش تولید مشتقاتی نظیر پلی پروپیلن (PP) در بازار قاره سبز و افت قیمت پروپیلن در ایالات متحده و فراهم شدن فرصت آربیتراژ آن به اروپا، می تواند به افزایش فشار بر قیمت این محصول در ماه های اوت و سپتامبر دامن بزند.


تعداد بازدید : ۱,۸۰۰