راه اندازی مجتمع تولید پروپیلن گلیکول شرکت صداره کمیکال در عربستان

راه اندازی مجتمع تولید پروپیلن گلیکول شرکت صداره کمیکال در عربستان
(سه شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۶) ۱۲:۵۶

آغاز به کار این مجتمع جدید دو شرکت آرامکو و داو کمیکال را یک گام دیگر به عملیاتی شدن کامل مجموعه پتروشیمی صداره کمیکال در قالب طرح مشترک نزدیک کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (zawya)، شرکت صداره کمیکال عربستان سعودی به تازگی از راه اندازی مجتمع تولید پروپیلن گلیکول خود خبر داد. صداره کمیکال حاصل سرمایه گذاری مشترک (JV) شرکت های سعودی آرامکو و داو کمیکال به ارزش 20 میلیارد دلار است.
پروپیلن گلیکول به طور گسترده ای در صنایع غذایی، طعم دهنده ها، محصولات آرایشی، عطر، رنگ ها و انواع پوشش کاربرد دارد.
مجموعه پتروشیمی صداره، شامل 26 واحد یکپارچه در شهر صنعتی جبیل در شرق عربستان سعودی، بزرگترین تاسیسات پتروشیمی احداث شده در یک فاز (single phase) در جهان خواهد بود.
سخنگوی شرکت صداره عنوان کرد: در حال نزدیک شدن به تکمیل این طرح عظیم هستیم و تیم اجرایی به طرز خستگی ناپذیری برای راه اندازی تاسیسات باقی مانده تلاش می کند.
وی جزئیات بیشتری در مورد تاریخ دقیق تکمیل عملیات احداث و راه اندازی مجموعه یادشده ارائه نکرد. پیشتر اعلام شده بود که کلیه تاسیسات در نظر گرفته شده تا پایان سال جاری میلادی به بهره برداری می رسند.
شرکت صداره در سال گذشته میلادی واحد کراکر با خوراک مخلوط (mixed-feed cracker) خود را راه اندازی کرد تا نخستین شرکت در میان تولیدکنندگان پتروشیمی 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس باشد که از قابلیت کراکینگ هر دو خوراک نفتا و اتان برخوردار است.


تعداد بازدید : ۲,۱۲۷