افزایش 103واحدی شاخص بورس

افزایش 103واحدی شاخص بورس
(یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶) ۱۶:۴۶

شاخص بازار سهام در دومین روز هفته با 103 واحد افزایش برای دومین روز متوالی در هفته جاری مثبت و سبز پوش شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران امروز رشد اندک شاخص را تجربه کرد و شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز( یکشنبه 18 تیر ماه)با افزایش 103 واحدی روی رقم 78 هزار و 985 واحد ایستاد.

 بر اساس این گزارش ، شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 41 واحدی عدد 17 هزار و 268 واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 201 واحدی به رقم  86 هزار و 140  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول در حالی با افزایش 28 واحدی به رقم  54 هزار و 409  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 475 واحدی عدد  177 هزار و 358  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش سه واحدی به 900 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های همراه اول با 57 واحد ،فولاد خوزستان با 56 واحد و پارس خودرو با 22  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت  را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های فولاد خوزستان با 35 واحد ، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان با 13 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 7 واحد کاهش  بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 261 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 121  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 42 هزار و 879  نوبت داد و ستد بود.

درمعاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های نفت سپاهان، گروه صنعتی سپاهان، زغال‌سنگ نگین طبس، بیمه پارسیان، اوراق صکوک اجاره صامیا، تولید تجهیزات سنگین هپکو، لیزینگ خودروی غدیر از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های صنایع کاغذسازی کاوه، مجتمع‌های توریستی و رفاهی آبادگران ایران، نفت سپاهان، عمران و توسعه شاهد، لامپ پارس شهاب، فروسیلیس ایران، پلاسکوکار سایپا، بین‌المللی محصولات پارس، حق تقدم خرید سهام نفت پاسارگاد، اوراق اجاره تأمین سرمایه لوتوس پارسیان بازگشایی شدند. امروز همچنین با فروش تمامی اوراق حق تقدم استفاده نشده پتروشیمی کازرون این نماد معاملاتی متوقف شد.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 471 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش از 92 میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده مواجه بود. در فولاد مبارکه اصفهان نیز 95 میلیون سهم به ارزش کمتر از 14 میلیارد تومان کد به کد شد.

تعداد بازدید : ۱,۱۰۳