برنامه ریزی آرامکو برای ساخت یک واحد کراکر

برنامه ریزی آرامکو برای ساخت یک واحد کراکر
(یکشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۶) ۱۰:۵۰

شرکت آرامکو عربستان در نظر دارد تا با سرمایه گذاری های جدید، تولید محصولات مختلف پتروشیمی را افزایش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت آرامکو عربستان سعودی و توتال فرانسه در نظر دارند یک واحد کراکر و تعدادی مجتمع تولید مشتقات را در نزدیکی مجموعه پالایشگاهی مشترک خود در شهر صنعتی جبیل عربستان احداث کنند.
همچنین یک منبع آگاه ضمن اعلام اینکه پروژه مراحل اولیه را پشت سر می گذارد، عنوان کرد: انتظار می رود این واحد کراکر از ظرفیتی معادل یک میلیون و 500 هزار تن در سال برخوردار باشد.
بر اساس این گزارش،خوراک واحد یادشده از طرح مشترک پالایشگاهی توتال و آرامکو، موسوم به SATORP و شرکت صداره (حاصل سرمایه گذاری مشترک آرامکو و داوکمیکال مستقر در جبیل) تامین می شود. صداره در حال حاضر نخستین واحد کراکر مخلوط عربستان سعودی را در اختیار دارد.
سداد الحسینی، از مقامات ارشد پیشین شرکت آرامکو، می گوید: عربستان علی رغم در اختیار داشتن ذخایر فراوان گاز طبیعی، به دلیل مخلوط بودن این ذخایر با نفت، با مشکل جدی کمبود عرضه این محصول مواجه است.
وی ادامه داد: عربستان سعودی در حال حاضر مطابق قراردادی بین المللی حجم تولید نفت خود را کاهش داده است که این زمینه را برای استخراج گاز بیشتر مهیا می کندچرا که برنامه های این کشور برای اکتشاف گاز شیل در حال توسعه است.
الحسینی افزود: در دسترس بودن اتان کافی، کلید موفقیت اقتصادی پروژه های پیش رو است. شرکت سعودی آرامکو قصد دارد ظرف یک دهه میزان تولید گاز خود را دوبرابر کند. این شامل گاز بدست آمده از منابع شیل است که 2 تا 3 میلیارد فوت مکعب استاندارد به حجم تولید می افزاید.


تعداد بازدید : ۱,۸۹۳