توتال به دنبال تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی

توتال به دنبال تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی
(شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۶) ۰۸:۱۶

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای قرارداد با شرکت توتال گفت: بر اساس تاکید وزارت نفت، شرکت توتال با هدف تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی ایران حضور خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار نیپنا، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با محوریت سرمایه گذاری و توسعه با اعلام رضایت از این همایش اظهار کرد:  همزمان با تسهیل شرایط برای سرمایه گذاری های جدید و رفع برخی از موانع ،اکنون سرمایه گذاران اروپایی علاقه مند به حضور در صنعت پتروشیمی ایران هستند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای قرارداد با شرکت توتال اظهار کرد: این شرکت در بخش بالادست به تازگی قراردادی را با ایران امضا کرد و ازابتدا نیز قرار بود بر اساس تاکید وزارت نفت در تکمیل زنجیره حضور یابد و نهایی شدن قرارداد آتی درصنعت پتروشیمی نیز درهمین راستا خواهد بود.

وی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان سیاست گذار و تسهیل گر در صنعت پتروشیمی به دنبال برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذاری های جدید  برای توسعه طرح های توسعه ای است گفت: پیرو این سیاست ها همایش هایی در داخل و کشور برگزار شده است و همایش اخیر با توجه به این که تجربه ، سرمایه گذاری در کنار دانش فنی در اتریش وجود داشت این کشور به عنوان محل برگزاری همایش فوق انتخاب شد.

شاهدایی افزود: افزون بر سرمایه گذاران، فعالان بانکی و بیمه ای و نیز اعضای اتاق های بازرگانی اتریش و چند کشور اروپایی در همایش حضوری فعال داشتند وبرخی از مسائل و مشکلات موجود را مطرح کرده و در مورد رفع آنها رایزنی شد.

وی با اشاره به پنل تخصصی بانک و بیمه در این همایش اظهارکرد: حضور دکتر خزاعی معاون وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان و نیز هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی سبب شد تا روند مذاکره ها با شرایط مطلوبی دنبال شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: در جریان برگزاری همایش نماینده شرکت آی. سی. آی. اس (ICIS)،آخرین وضعیت صنعت پتروشیمی جهان و تحولات آتی و همچنین نقش و موقعیت ایران در آینده صنعت پتروشیمی را تشریح کرد.

 شاهدایی با بیان این که تمام موارد مورد اشاره سبب شدتا شرکت کنندگان شناخت و آشنایی بیشتری با صنعت پتروشیمی ایران داشته باشند گفت: پارسال 2 همایش موفق در آلمان برگزار کردیم که پیامد آن امضای تفاهم نامه با شرکت هایی مانند توتال، شل، باسف،ایر لیکوئید و لینده و نیز شرکت هایی از ژاپن و کره جنوبی بود  که این تفاهم نامه ها درحال نهایی شدن هستند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد:امید است همایش امسال در اتریش نیز با برطرف شدن برخی از موانع منجر به حضور شرکت ها و سرمایه گذاران جدید درکشورمان شود.

وی با اشاره به تجربه شرکت هایی مانند باسف ، توتال و یا شل اظهارکرد: این شرکت ها در صنعت پتروشیمی تجربه داشته اند و کار کرده اند و اقدام به برآورد فنی و اقتصادی می کنند اما گاهی برخی از شرکت ها که تمایل به سرمایه گذاری دارند فعالیتی در صنعت پتروشیمی نداشته اند و ما به آنها طرح ها را معرفی کرده و برایشان شریک ایرانی معرفی می کنیم.

توتال به دنبال تکمیل زنجیره ارزش

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره امضای قرارداد با شرکت توتال اظهار کرد: این شرکت در بخش بالادست به تازگی قراردادی را با ایران امضا کرد و ازابتدا نیز قرار بود بر اساس تاکید وزارت نفت در تکمیل زنجیره حضور یابد و نهایی شدن قرارداد آتی درصنعت پتروشیمی نیز درهمین راستا خواهد بود.

شاهدایی تصریح کرد:در دوران پسا برجام روابط با شرکت های خارجی تسهیل شده است و با توجه به این که توسعه صنعت پتروشیمی وابسته به روابط بین المللی است تسهیل در مسائل بانکی و بیمه ای سبب شده تا شرکت های خارجی علاقه مند به حضور در کشورمان باشند.

وی با بیان این که تمام موانع و سد ها به یکباره نمی شکنند گفت:  اکنون شرایط بسیار بهتر شده است و به تدریج برخی مشکلات رفع خواهد شد وشرکت ها و سرمایه گذاران اروپایی برای سرمایه گذاری و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی ایران آمادگی دارند.

به گزارش نیپنا؛ نخستین همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی با حضورسفیر ایران در اتریش، معاون وزیرنفت در امور پتروشیمی و بیش از 170 شرکت بین المللی از کشورهای مختلف اروپایی و غیراروپایی در اتاق بازرگانی اتریش-وین  آغاز به کار کرده بود.

هدف از برگزاری این همایش، بررسی روش ها، ابزارهای نوین برای توسعه بخش های میان دستی و پایین دستی صنعت پتروشیمی از طریق همکاری های مشترک، انتقال تکنولوژی و دانش فنی، جذب سرمایه گذاری های خارجی و همچنین حضور ایران در بازارهای رقابتی جهان بود.

براساس این گزارش، این همایش دو روزه با هدف بررسی راهکارهای توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی از طریق جذب سرمایه گذاران ملی و بین المللی و انتقال فناوری از طریق همکاری های مشترک با شرکت های مهم بین المللی برپا شده بود.

 

تعداد بازدید : ۱,۴۹۵