در دیدار مشترک مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فلندرس حاصل شد:

توافق اولیه سرمایه گذاری مستقیم بلژیک در صنعت پتروشیمی ایران

توافق اولیه سرمایه گذاری مستقیم بلژیک در صنعت پتروشیمی ایران
(پنج شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۶) ۱۱:۵۱

در جریان دیدار مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فلندرس بلژیک با امضای توافق نامه ای در جهت حضور سرمایه گذاران اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران موافقت شد.

به گزارش نیپنا؛ در جریان سفر راهبردی مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرک ملی صنایع پتروشیمی و هیئت همراه به کشور بلژیک جهت بررسی راههای حضور مستقیم سرمایه گذاران ، بانک و بیمه های کشورهای اروپایی در صنعت پتروشیمی کشورمان، شب گذشته ( 14تیر ماه) در دیداری با مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فلندرس (Flanders Investment&trade) که با حضور سفیر ایران در بلژیک  برگزار شد، دو طرف بر سرمایه گذاری مستقیم شرکت ها، بانک ها و بیمه های اروپایی در صنعت پتروشیمی ایران به توافق رسیدند.

براساس این گزارش؛ مقرر شد که هیئتی از سرمایه گذاران بلژیک در قالب گروه 200 نفره با سفر به کشورمان  ضمن بازدید نزدیک از توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه صنعت پتروشیمی، به بررسی راههای سرمایه گذاری مستقیم در این صنعت بپردازند.

در این دیدار، مدیر عامل صندوق سرمایه گذاری فلندرس از آمادگی کامل سرمایه گذاران  بلژیک و اروپایی جهت سرمایه گذاری و تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنایع نفت و پتروشیمی در ایران خبر داد و گفت: با فراهم بودن شرایط و زیر ساخت های لازم بسیاری از سرمایه گذاران تمایل دارند که در ایران محصولات پلیمری پیشرفته تولید نمایید.

وی پیشنهاد کرد که بر اساس قوانین بانکی بلژیک در لوگزامبورگ که مرکز مبادلات بانکی اروپامی باشد، صندوق سرمایه گذاری خصوصی جهت سرمایه گذاری و حضور مستقیم در صنعت پتروشیمی ایران تاسیس شود.

 برهمین اساس، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی نیز ضمن تاکید بر ایجاد زیرساخت های لازم جهت حضور و مشارکت سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی از  مدیریت سرمایه گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواست تا متن اولیه توافق  نامه (NDA) رازداری فیمابین این شرکت و  صندوق سرمایه گذاری دولتی بلژیک  در اسرع وقت جهت امضاء آماده شود.

در ادامه این دیدار و گفتگو، دکتر سعادت سفیر ایران در بلژیک از طرف خارجی خواست تا با هماهنگی سفارت ایران، به منظور تعامل دو سویه و برای آشنایی بیشتر از زیر ساختها و پتانسیل صنعت پتروشیمی سمیناری تحت عنوان ارائه فرصت های سرمایه گذاری صنعت پتروسیمی در بخش های بالا دست، میانی و پایین دست در کشور بلژیک یا ایران برگزار شود.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۷۱۲