ساخت بزرگترین مجتمع پلی پروپیلن توسط یک شرکت برزیلی

ساخت بزرگترین مجتمع پلی پروپیلن توسط یک شرکت برزیلی
(شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۶) ۱۱:۰۱

شرکت براسکم برزیل با سرمایه گذاری 675 میلیون دلاری بزرگترین مجتمع پلی پروپیلن قاره آمریکا را احداث می کند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، به دنبال جهش چشمگیر حاشیه سود تولید پلی پروپیلن (PP) نسبت به اعداد تک رقمی (single digits) اوایل دهه جاری میلادی، شرکت براسکم از نهایی شدن تصمیم خود برای ساخت بزرگترین مجتمع تولید پلی پروپیلن قاره آمریکا خبر داد.
این شرکت برزیلی تولیدکننده پلی الفین در تاریخ یکم تیرماه امسال تصمیم خود را مبنی بر ساخت مجتمع یادشده اعلام کرد. بنا بر گفته مقامات شرکت براسکم، تصمیم اخیر پس از تکمیل بیش از یک سال بررسی های کارشناسی اتخاذ شد.
بر اساس این گزارش، پروژه ساخت مجتمع جدید موسوم به دلتا (Delta) که بزرگترین تاسیسات تولید پلی پروپیلن قاره آمریکا خواهد بود؛ هزینه ای معادل 675 میلیون دلار در بر دارد. انتظار می رود کار ساخت آن از اواسط تابستان آغاز و عملیات احداث فاز پایانی آن در سه ماهه اول 2020 میلادی تکمیل شود.
مجتمع دلتا از ظرفیت تولید 450 هزار تن در سال برخوردار است. این تاسیسات که در لاپورته (La Porte) ایالت تگزاس به بهره برداری می رسد؛ از زیرساخت های موجود در محل نیز استفاده می کند. شرکت براسکم هم اکنون مجتمعی با ظرفیت تولید 354 هزار تن در سال را در لاپورته اداره می کند.
این پروژه در میان کمبود عرضه پلی پروپیلن در آمریکای شمالی اجرایی می شود و بنابر اعلام براسکم از سال 2005 تا کنون هیچ ظرفیت جدیدی ایجاد نشده است. به ویژه در پی تعطیلی مجتمع های تولید پلی پروپیلن Sunoco و Phillips Sumika در این منطقه که در مجموع از ظرفیتی معادل 565 هزار تن در سال برخوردارند؛ این وضعیت تشدید شد.

تعداد بازدید : ۱,۵۱۰