تغییر کاربری و بازسازی خودروی پیشرو آتش نشانی به تریلر پمپ

تغییر کاربری و بازسازی خودروی پیشرو آتش نشانی به تریلر پمپ
(دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۴

صرفه جویی 2 میلیارد ریالی و حذف بروکراسی مربوط به خرید تجهیزات آتش نشانی با بالا زدن آستین های تعمیرکاران بومی استان صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، سرپرست ایمنی و آتش نشانی این سازمان با اعلام این مطلب گفت: خودروی بادسان (RFV ) بمدت 15 سال به عنوان خودروی پیشرو آتش نشانی در واحد HSE استفاده شده بود و مطابق استانداردها این خودرو به طور کامل از رده خارج شده بود، لذا به جای خروج آن از سرویس، تصمیم به بازسازی آن گرفته شد.
عارف نیسی افزود: به همت متخصصین ما در تعمیرگاه آتش نشانی، کلیه تجهیزات فرسوده آتش نشانی از خودرو مذکور جدا شد، به نحوی که فقط شاسی خالی آن باقی مانده بود و تعمیر اساسی موتور خودرو در منطقه و توسط تعمیرکاری از داخل استان صورت گرفت و راه اندازی شد.
وی تشریح کرد: پس از آن بخش دیگری از تعمیرات خودرو با کمک تعمیرکاران سطح شهرستان ماهشهر صورت گرفت و در این مرحله خودرو بصورت کامل دمونتاژ گردید. به این صورت که شاسی، دیفرانسیل، اکسل جلو و کلیه قطعات مکانیکی خودرو بصورت کامل سندبلاست و رنگ آمیزی و خودرو مجددا مونتاژ شد. در انتها خودروی آماده جهت نصب پمپ و ساخت کابین پمپ و تجهیزات مربوطه به تهران اعزام شد.
نیسی خاطر نشان کرد: خودروی آماده برای انجام ماموریتی که بیش از 2 میلیارد ریال ارزش آن افزایش یافته است پس از اتمام مراحل طراحی، ساخت و نصب دیزل پمپ جدید برای انجام عملیات اطفای حریق در اختیار واحد آتش نشانی سازمان قرار گرفت.
قدر مسلم پیش از ورود این خودرو به جمع تجهیزات آتش نشانی، تمامی تست های لازم جهت انجام عملیات های آتش نشانی را با موفقیت پشت سر گذاشت و در حال حاضر آماده به کار می باشد.
در حال حاضر این دیزل پمپ 300 اسب بخاری که با استفاده از توان تولید داخل کشور تهیه و نصب شده است با ظرفیت پمپاژ 6500 لیتر در دقیقه، توانایی مکش آب از حوضچه های سرباز و تامین آب تحت فشار آتش نشانی را دارد.

تعداد بازدید : ۴,۸۷۶