حضور سازندگان ایرانی در بازارهای جهانی

حضور سازندگان ایرانی در بازارهای جهانی
(یکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۲۱

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه دولت و وزارت نفت از ساخت داخل حمایت می کنند، خواستار حضور سازندگان ایرانی در بازارهای جهانی شد.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، با تاکید بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و نیز سازندگان ایرانی تجهیزات و قطعه های صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: افزون بر سرمایه گذاری، انتقال دانش فنی و نیز ورود فناوری های جدید به کشور، استفاده حداکثری از توان داخلی می تواند برای تحقق جهش در صنعت پتروشیمی ایران راهگشا باشد.
وی افزود: حمایت از ساخت داخل اولویت این صنعت است و مدیران باید در خرید تجهیزات دقت کنند و قطعه‌ها و تجهیزاتی را که می‌توان از داخل تهیه کرد از طریق سازندگان ایرانی تامین کنند.
شاهدایی تصریح کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضرورت حمایت و توجه به ساخت داخل را همواره مورد تاکید قرار می دهد و استفاده از ساخت داخل و فناوری های بومی را در صنعت پتروشیمی در اولویت قرارمی دهد و حمایت از ساخت داخل راهبرد NPC است.
وی با بیان اینکه امروز با توجه به دستاوردهای کسب شده در بخش های مختلف صنعتی کشورمان باید گفت که ساخت داخل مایه غرور و افتخار ماست،گفت: مدیران و نمایندگان شرکت های خارجی در بازدید از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی کشورمان از کیفیت و تکنولوژی برخی از تجهیزات داخلی ما اظهار شگفتی می کنند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: یکی از رسالت‌های صنعت پتروشیمی حمایت از ساخت داخل است و خوشبختانه امروز شاهد هستیم که محصولات تولیدی از سوی شرکت های ایرانی قابلیت رقابت با نمونه های مشابه خارجی را دارند و استفاده از نوآوری و نیزاستفاده بهینه از فناوری های روز جهان سبب شده است تا کیفیت کالاهای تولیدی از سوی این شرکت ها افزایش یابد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با بیان اینکه حمایت از سازندگان داخلی باعث شده است که سازندگان ایرانی از تولیدکنندگان تجهیزات ساده به سازندگان تجهیزات پیچیده و خاص تبدیل شوند گفت:امروز بسیاری از طرح ها و مجتمع های پتروشیمی در حال استفاده ازتوان سازندگان توانمند ایرانی هستند.
شاهدایی ادامه داد: امیدواریم افزون بر تامین نیازهای صنعت پتروشیمی از سوی سازندگان داخلی به زودی شاهد حضور شرکت های ایرانی در بازارهای جهانی باشیم.



تعداد بازدید : ۱,۲۵۱