ساخت مجتمع تولید دی اکتیل ترفتالات در روسیه

ساخت مجتمع تولید دی اکتیل ترفتالات در روسیه
(دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶) ۱۵:۳۸

شرکت سیبور قرارداد لیسانس ساخت یک مجتمع تولید دی اکتیل ترفتالات را با شرکت پتروشیمی Aekyung کره جنوبی امضا کرد.

 به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز ، شرکت پتروشیمی سیبور روسیه به تازگی اعلام کرد که در حال ساخت یک تاسیسات تولید دی اکتیل ترفتالات (DOTP) با ظرفیت تولید 100 هزار تن در سال در منطقه پرم این کشور است. محصول یادشده یک نرم کننده همه منظوره (general-purpose plasticizer) به شمار می رود.
بر پایه این گزارش ، دی اکتیل ترفتالات ماده ای کلیدی در تولید پوشش های کف و سقف، کاغذ دیواری، ترکیبات کابل (cable compounds) و دیگر محصولات ساخت و ساز (construction products) است که خواص برجسته ای نظیر استحکام بالاتر، فرسایش (wear) و مقاومت سرد (cold resistance) را ارائه می کند.
از طرفی این محصول به عنوان یک نرم کننده عاری از فتالات (phthalate-free plasticizer) بیشترین سازگاری با محیط زیست را نشان می دهد. تاسیسات جدید از خوراک تولیدی شرکت سیبور استفاده می کند.
بر اساس اعلام این شرکت بازار روسیه با کمبودی 60 هزار تنی برای نرم کننده های معمول (common plasticisers) روبروست. این محصولات در حال حاضر از اروپا وارد می شوند.
سیبور پیش بینی می کند که با بهره برداری از تاسیسات تولید دی اکتیل ترفتالات در منطقه پرم این کشور، نه تنها بخش مهمی از محصولات وارداتی جایگزین می شوند؛ بلکه ظرفیت مناسبی برای صادارت نیز پدید می آید.
این شرکت در تاریخ 6 ژوئن امسال عنوان کرد که تاسیسات جدید مطابق جدول زمانبندی در سال 2019 میلادی شروع به کار می کند.
 

 

تعداد بازدید : ۲,۱۶۰