اخبار خوش معاون وزیر نفت از بوشهر تا اتیلن غرب

اخبار خوش معاون وزیر نفت از بوشهر تا اتیلن غرب
(یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۵۸

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی خبر داد که تا پایان امسال فاز یک پتروشیمی بوشهر و فاز دوم خط لوله اتیلن غرب به بهره برداری می رسند.

مرضیه شاهدایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، گفت: امسال نیز همانند سال 95 با بهره برداری از طرح‌های مهم و افزایش ظرفیت تولید، سال خوبی برای صنعت پتروشیمی کشور خواهد بود.

وی با توضیح درباره فاز دوم خط اتیلن غرب که قرار است تا پایان امسال به بهره برداری برسد، گفت:  انشاالله خط اتیلن غرب تکمیل و پس از آن برای اتصال به شاخه خط لوله دنا و در نهایت به پتروشیمی گچساران برنامه ریزی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین، گفت: پتروشیمی تبریز نیز گامهایی را برای اتصال به خط اتیلن غرب برداشته است.

خط لوله اتیلن غرب با بهره گیری از تازه ترین فناوری های روز جهان ساخته شده و از نظر نکات فنی و ایمنی، بالاترین استانداردهای بین المللی را دارد. در هر ٢٥ کیلومتر از خط، یک ایستگاه ایمنی تعبیه شده است که شیرهای اطمینان در آن ها وجود دارد و در هر ٢٠٠ کیلومتر نیز یک ایستگاه توپک رانی هوشمند وجود دارد که به طور منظم و طبق برنامه ریزی خط لوله را کنترل می کند؛ همچنین یک سیستم الکترونیکی نشت یاب همزمان مشغول به فعالیت خواهد بود. سه اتاق کنترل در عسلویه، گچساران و سنندج بر نحوه فعالیت خط نظارت خواهند داشت.

از سوی دیگر دکل های مخابراتی مستقل و خط تلفن ویژه در هر ٢٥ کیلومتر در نظر گرفته شده است و در سراسر خط نیز یک خط کابل نوری وجود دارد.


تعداد بازدید : ۱,۳۸۲