نقش آفرینی هلدینگ خلیج فارس در رشد شاخص

نقش آفرینی هلدینگ خلیج فارس در رشد شاخص
(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۶:۲۶

شرکت هلدینگ خلیج فارس با 36 واحد رشد امروز یکی از شرکت هایی بود که بیشترین نقش را در قد کشیدن شاخص ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بورس تهران در نخستین روز هفته رشد اندک شاخص را تجربه کرد بطوری که شاخص کل قیمت و بازده نقدی در پایان معاملات امروز شنبه (20 خرداد ماه ) با افزایش 97 واحدی روی رقم 79 هزار و 855 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش ، شاخص کل هم ‌وزن  با افزایش 8 واحدی عدد 17 هزار و 239 واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 103  واحدی به رقم  86 هزار و 905  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 31 واحدی به رقم  55 هزار و 99  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 422 واحدی عدد  178 هزار و 803  واحد را به نمایش گذاشت.

 این گزارش می افزاید: امروز شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 2واحدی به 903 واحد رضایت داد.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان با 21 واحد و مخابرات ایران با 13 واحد کاهش بیشترین تاثیرمنفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 36 واحد ، آپ و گروه مپنا هر یک تا 15 واحد و فولاد مبارکه با 12 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

برپایه این گزارش ، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 93 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 388 میلیون  و 799 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 31 هزار و 154  نوبت داد و ستد بود.

در جریان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تی‌بی‌سی، پتروشیمی خراسان، تولیدی قند شیروان قوچان و بجنورد و حق تقدم خرید سهام آن، اوراق مشارکت شهرداری تبریز، اوراق اجاره صایتل، شیرین‌دارو و حق تقدم خرید سهام آن، حق تقدم خرید سهام بیمه حافظ، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر و سیمان ممتازان کرمان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل، نماد معاملاتی شرکت‌های شهد ایران و حق تقدم آن، سایپا آذین، بازرسی فنی و کنترل‌خوردگی تکین‌کو، حق تقدم خرید سهام سایپا آذین متوقف شدند.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۲