برخورد جدی اداره محیط زیست منطقه ویژه پتروشیمی با صنایع آلاینده

برخورد جدی اداره محیط زیست منطقه ویژه پتروشیمی با صنایع آلاینده
(شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۳:۴۱

مدیران و مسئولین سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در گرامیداشت روز جهانی محیط زیست، (چهارشنبه 17 خرداد) با کارکنان اداره محیط زیست این سازمان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی؛ شهیدی نیا، ضمن تبریک روز جهانی محیط زیست، از تلاشهای همکاران خود در این زمینه قدردانی کرد.

وی افزود: محیط زیست آنقدر اهمیت دارد که با گذشت زمان، استانداردها در این زمینه سخت گیرانه تر می‌شود چرا که سلامت و آرامش انسان به سلامت محیط زیست گره خورده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، با ابراز رضایت از عملکرد فعلی اداره محیط زیست، توصیه کرد که تنها به نقش نظارتی خود بسنده نکنند.
شهیدی نیا افزود: سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به عنوان حاکمیت، متولی بحث محیط زیست منطقه است و باید فعالانه نسبت به مسائل زیست محیطی شرکتها واکنش نشان دهد.
وی با اشاره به اشتغال و فعالیت نزدیک به 30 هزار نفر در این منطقه و شرایط نامطلوب آب و هوایی بر برخورد با صنایع آلاینده تاکید کرد و گفت: ما باید ساز و کارهای لازم را برای ایفای نقشی متفاوت و عامل در زمینه محیط زیست منطقه ایجاد کنیم و از ابزارهای خود استفاده کنیم.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی افزود: باید برای شرکتهای آلاینده ای که برنامه مشخصی برای رفع مسائل خود ندارند بازه زمانی منطقی قرارداد و در صورت عدم رعایت، می توان از ابزارهای قانونی حاکمیتی برای توقف فرایندهای آلاینده استفاده کرد.
پیش از سخنان شهیدی نیا، کشکولی، سرپرست امور HSE و قانع، رئیس محیط زیست این سازمان توضیحاتی را در خصوص عملکرد و برنامه های اداره ی محیط زیست بیان کردند.
رئیس محیط زیست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در بخشی از صحبت های خود از مهمترین اقدامات و رخدادهای مثبت زیست محیطی یکسال گذشته نام برد و توقف فعالیت واحد کلرآلکالی پتروشیمی بندرامام، کلنگ زنی تصفیه خانه پتروشیمی بندرامام، راه اندازی تصفیه خانه پتروشیمی مارون و راه اندازی زباله سوز سایت یک را بخشی از آنها دانست.
محمد رضا قانع اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری شاهد نصب 2 سیستم جمع آوری آلاینده های هوا روی حوضچه های پساپ پتروشیمی مارون و فجر باشیم چرا که این سیستم ها کمک شایانی به بهبود وضعیت هوای منطقه خواهد کرد.
قانع افزود: فاز دوم منطقه ویژه اجرا خواهد شد و لازم است با دقت نظر از روزآمد ترین تکنولوژی های دنیا در ایجاد تاسیسات صنعتی این فاز استفاده شود.
44 سال پیش در مقر سازمان ملل متحد در استکهلم، کنفرانسی بنام انسان و محیط زیست تشکیل شد و طی آن بیانیه ای مشتمل بر 26 اصل برای حفظ محیط زیست به تصویب رسید.

 

تعداد بازدید : ۱,۵۰۲