همگرایی هلدینگ های پتروشیمی از طرح یکپارچه سازی بازرگانی

همگرایی هلدینگ های پتروشیمی از طرح یکپارچه سازی بازرگانی
(چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۶

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از تداوم مذاکره و گفتگو با هلدینگ های پتروشیمی با هدف اتخاذ راهبری مشترک در مسیر صادرات خبر داد.

مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: به منظور یکپارچه سازی و وحدت رویه در صادرات محصولات پتروشیمی، با همکاری شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی به دنبال تدوین راهبرد یا برنامه مشخص صادرات هستیم.
وی، اظهارکرد: اتحاد میان پتروشیمی ها می تواند صادرات انواع محصولات پتروشیمی را با چشم اندازی مثبت و روندی پایدار در سال های آتی محقق کند.
شاهدایی،گفت: درصورتی که مجتمع های تولیدی برای فروش محصولات خود با انسجام فعالیت کنند رونق در صادرات محقق خواهد شد که پیامد آن افزایش سهم صنعت پتروشیمی در صادرات غیر نفتی خواهد بود.
شاهدایی ادامه داد: تهدید صنعت پتروشیمی کشورمان از سوی رقبای منطقه ای بسیار جدی است و باید تمامی فعالان در خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران با عزمی راسخ این تهدید را به فرصت صنعت پتروشیمی تبدیل کنند.
وی با تاکید بر این که اتحاد و همبستگی میان شرکت های پتروشیمی می تواند افزون بر افزایش تولید منجر به ارتقای جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در سطح بین المللی شود گفت: شرکت های پتروشیمی باید متناسب با تحولات جهانی و داخلی به سوی تعالی و توسعه حرکت کنند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: با همکاری و تعامل شرکت‌های پتروشیمی می‌توان با همگرایی و جمع ‌بندی همه شرکت‌های تولیدی در یک برند جایگاه صنعت پتروشیمی را برای توسعه صادرات و حضور قوی در بازارهای جهانی ارتقا دهیم.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۳