شفافیت بورس به نفع پتروشیمی هاست/ نحوه معاملات بازار بازنگری شود

شفافیت بورس به نفع پتروشیمی هاست/ نحوه معاملات بازار بازنگری شود
(چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۳۵

ماندن در بورس کالا به دلیل وجود معاملات شفاف به نفع صنعت پتروشیمی است اما باید بر این نکته تاکید کرد که نحوه فعالیت ها نیازمند بازنگری است.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهار کرد: حضور در بورس کالای ایران به نفع شرکت های پتروشیمی است و انجمن اعتقاد دارد که ماندن در بورس به دلیل وجود معاملات شفاف به نفع صنعت پتروشیمی است اما باید بر این نکته تاکید کرد که نحوه فعالیت ها نیازمند بازنگری است.
احمد مهدوی ابهری افزود: باید با همکاری متولیان امر به سوی بورس واقعی حرکت کنیم و بورس دستوری با توجه به تجربه به دست آمده به هیچ عنوان کارساز نبوده و مطلوب نیست.
وی با بیان این که معاملات و قراردادهای بلند مدت می تواند به عنوان یک راهبرد مشترک میان مجتمع های پتروشیمی و بورس کالا اثربخش باشد گفت: این نوع از قرارداد ها باید بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد تا صنایع پایین دستی پتروشیمی با اطمینان اقدام به فعالیت و تولید محصولات نهایی کنند.
مهدوی تصریح کرد: تمامی تولید کنندگان فعال در صنعت پتروشیمی برای انعقاد قراردادهای بلند مدت با مشتریان آمادگی کامل دارند.
دبیرانجمن صنفی کارفرمایی پتروشیمی تصریح کرد: تداوم مذاکره ها و رایزنی درباره نحوه معامله مجتمع های پتروشیمی در بورس کالا با مدیران این بورس باید بطور مستمر انجام شود تا با چالش های کمتری مواجه باشیم.
مهدوی با اشاره به اینکه بورس کالا محلی مناسب برای انجام معاملاتی شفاف و همراه با نظارت های قانونی است اظهار کرد: حضور در این بورس را مثبت ارزیابی می کنیم اما همانطور که اشاره شد باید سازو کارهای عرضه و فروش مورد بازنگری جامع و دقیقی قرار گیرد تا پتروشیمی ها با علاقه مندی بیشتری در بورس کالای ایران حضور داشته باشند.







تعداد بازدید : ۱,۶۸۴