تولید پلی اتیلن با فناوری اختصاصی در تگزاس

تولید پلی اتیلن با فناوری اختصاصی در تگزاس
(یکشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۸

نخستین مجتمع تولید پلی اتیلن برخوردار از فناوری هایپرزون (Hyperzone) توسط شرکت چند ملیتی لیوندل باسل در تگزاس آمریکا احداث می شود.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی هیدروکربن اینجینیرینگ؛ لیوندل باسل که یکی از شناخته شده ترین شرکت ها در حوزه پلاستیک، صنایع شیمیایی  و  پالایش به شمار می رود؛ به تازگی کار احداث نخستین مجتمع تولید پلی اتیلن برخوردار از فناوری هایپرزون (Hyperzone) را در مقیاس تجاری آغاز کرد.
بر اساس این گزارش، مجتمع یادشده پس از راه اندازی قادر به تولید یک میلیارد و 100 میلیون پوند (معادل 500 هزار تن) پلی اتیلن سنگین (HDPE) خواهد بود و از جدیدترین فناوری اختصاصی تولید پلی اتیلن شرکت لیوندل باسل موسوم به هایپرزون بهره می برد. این تکنولوژی از  قابلیت بالایی در  تولید مواد دارای عملکرد بالا و بهبود یافته برخوردار است.
انتظار می رود مجتمع جدید در سال 2019 میلادی در شهر لاپورته ایالت تگزاس آمریکا به بهره برداری برسد.
باب پتل مدیر عامل لیوندل باسل، عنوان کرد: تکنولوژی هایپرزون آخرین نوآوری در حوزه فناوری پلاستیک ها محسوب می شود. این مجتمع پلی اتیلن هایپرزون با تولید محصولات پلاستیکی مطلوب تر، راه حل های پیشرفته ای را برای چالش های مدرن ارائه می کند.
از جمله می توان به امکان تولید لوله های قوی و متنوع تر که منابع آب را در مقابل ناخالصی ها محافظت می کنند و همچنین حفظ تازگی مواد غذایی فله از طریق تولید محفظه های سخت و مقاوم در برابر ترک (crack-resistant containers) اشاره کرد.
شرکت چندملیتی لیوندل باسل (مستقر در هلند) از پیشگامان توسعه و واگذاری امتیاز فناوری های نوین تولید پلی الفین ها در سراسر جهان محسوب می شود.

تعداد بازدید : ۱,۹۷۴