آماده سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی هستیم

آماده سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی هستیم
(چهارشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۶) ۱۱:۰۶

مدیر عامل بانک صنعت و معدن گفت: این بانک آمادگی دارد در طرح های توسعه‌ای صنعت پتروشیمی ایران سرمایه گذاری و مشارکت کند.

علی اشرف افخمی مدیر عامل بانک صنعت و معدن در گفتگو با خبرنگار  نیپنا اظهار کرد: این بانک از  بانک های پیشرو  در زمینه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی به شمار می رود و  همواره تعامل و همکاری بسیار خوبی با شرکت های پتروشیمی داشته ایم و همچنان بر گسترش این روابط تاکید داریم.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن در خصوص آخرین وضعیت طرح های پتروشیمی که توسط بانک صنعت و معدن تامین مالی شده و در دست اجراست گفت: طرح پتروشیمی مسجد سلیمان در استان خوزستان تاکنون بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و تمامی تعهد بانک در خصوص تامین مالی 580 میلیون دلاری از خط اعتباری چین محقق شده است.
وی با تحسین عملکرد تیم مدیریتی و اجرایی این طرح افزود: بسیارخرسندیم که توانسته ایم با پشتیبانی این طرح در منطقه ای که واقعا استحقاق آن را داشته است برای 700 نفر ایجاد اشتغال کنیم.
افخمی با اشاره به تامین مالی 220 میلیون یورویی طرح توسعه پتروشیمی ایلام از طریق ال سی گفت: همزمان با گشایش این اعتبار پیشرفت این پروژه شتاب یافته و بخشی از تجهیزات مورد نیاز خریداری و نصب شده است .
وی با پیش بینی زمان بهره برداری این پروژه در اواخرسال جاری گفت: اجرای این پروژه در منطقه محروم ایلام ، نقطه عطفی است برای اشتغال بیش از 800 نفر و رونق اقتصادی دراین منطقه و امیدواریم بتوانیم درزمینه ایجاد اشتغال در دیگر مناطق محروم کشور نقش آفرین باشیم.
مدیرعامل بانک صنعت و معدن در خصوص پروژه مهر پترو کیمیا که ساخت و راه اندازی آن به تاخیر افتاده است گفت: تامین اعتبار این پروژه به مبلغ 181 میلیون یورو از طریق ال سی تامین شده است ولی نیاز به اصلاحاتی دارد که درحال انجام است.
وی درخصوص پتروشیمی هنگام درمنطقه عسلویه نیز اظهار کرد:این طرح با تامین اعتبار 240 میلیون یورو و اشتغالزایی برای400 نفر، امکان افزایش ظرفیت تولید آمونیاک در کشور و به دنبال آن رشد صادرات این محصول را فراهم خواهد کرد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن با بیان این که در چند طرح دیگر پتروشیمی نیز مشارکت داریم گفت: صنعت پتروشیمی به عن.ان صنعتی پیشرو در صورت تامین مالی می تواند اقتصاد ایران را متحول کند.
افخمی ادامه داد: بانک صنعت و معدن در سال های گذشته به صورت فاینانس و روش های دیگر مشارکت خوبی در توسعه طرح های پتروشیمی کشور داشته و اکنون نیز در دوران پساتحریم آمادگی داریم با مشارکت سرمایه گذاران خارجی حضور پر رنگتری در توسعه این صنعت داشته باشیم.
وی در تشریح طرح های پتروشیمی به بهره برداری رسیده با عاملیت بانک صنعت و معدن گفت: پتروشیمی لرستان با تامین اعتبار 230 میلیون یور، مهاباد 233 میلیون یورو و فازدوم پتروشیمی کاویان با تامین اعتبار بیش از 380 میلیون دلار وارد مدار تولید شده اند که بسیاری از محصولات آن ها قابل صادرات است.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن، توسعه پتروشیمی لاوان را از طرح های در دست بررسی این بانک اعلام کرد و گفت: کارهای مطالعاتی در خصوص سرمایه گذاری در منطقه مکران در حوزه جاسک را آغاز کرده ایم ولی به دلیل تازگی کار ، طرح ها از پختگی لازم برخوردار نیستند.
افخمی با اعلام آمادگی بانک صنعت و معدن برای تامین مالی طرح آب شیرین کن در این منطقه اظهار داشت: همچنین بانک امکان تامین مالی مورد نیاز کلیه صنایع وابسته در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین احداث نیروگاه در منطقه مکران را دارد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن با اشاره به حمایت و تامین اعتبار مورد نیاز واحد های پتروشیمی گفت: این بانک با اعطا تسهیلات به تمام بخش های صنعت پتروشیمی اعم از بالادست و پایین دست ، در جلوگیری از خام فروشی و ایجاد اشتغال نقش موثری داشته است.

تعداد بازدید : ۲,۰۲۲