دعوت از نظام بانکی کشور برای تامین مالی طرح های توسعه ای پتروشیمی

دعوت از نظام بانکی کشور برای تامین مالی طرح های توسعه ای پتروشیمی
(شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۳۹

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی از بانک های داخلی خواست تا مشارکت موثرتری در ساخت و تکمیل طرح های پتروشیمی داشته باشند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: صنعت پتروشیمی ایران در مسیر توسعه خود افزون بر جذب سرمایه گذاری های خارجی باید از ظرفیت های موجود در نظام بانکی کشور نیز بهره مند شود و همکاری بانک های ایرانی می تواند ساخت و تکمیل طرح های در حال ساخت را شتاب بخشد.
وی با بیان این که طی سالیان اخیر همکاری های بسیارخوبی با بانک های کشور داشته ایم، گفت: باید روابط میان صنعت پتروشیمی و بانک ها با هدف توسعه اقتصادی کشور تقویت شود.
عضوهیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی افزون برسرمایه، ارز و فناوری های نوین نیاز به تسهیلات دارد، گفت: سرمایه گذاران داخلی به قدر کافی برای ورود به صنعت پتروشیمی سرمایه ندارند و از سوی دیگر تسهیلات در اختیار آنها نیست و نظام بانکی باید مشارکت بیشتری در توسعه این صنعت پیشرو ایفا کند.
بساق زاده تصریح کرد: ساخت و تکمیل زیرساخت ها همگام با افزایش تامین مالی طرح های توسعه ای می تواند جانی تازه به صنعت پتروشیمی کشورمان بدهد و در این مسیر آماده همکاری و تعامل با علاقه مندان به سرمایه گذاری هستیم و زمینه برای حضور سرمایه گذاران فراهم است.
وی با اشاره به امکان جذب سرمایه گذاری تازه داخلی و خارجی گفت: خوشبختانه ظرفیت های فراوانی برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد و با همدلی و همکاری می توانیم جهش دوم این صنعت را با جذب سرمایه گذاری های تازه محقق کنیم.
مدیرکنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: چشم انداز بسیارخوبی برای صنعت پتروشیمی ایران در سال های آتی وجود دارد و باید برای رسیدن به هدف های پیش بینی شده از تمام ظرفیت های موجود برای افزایش تولید و تامین نیاز کشور و همچنین صادرات استفاده کنیم.
وی اظهارکرد: برای تحقق هدف های پیش بینی شده در این صنعت باید سیاست گذاری ها به شکلی باشد که بخش خصوصی در راه توسعه بیش از گذشته نقش آفرین باشد و سرمایه گذاری های جدید داخلی وخارجی بتواند طرح های جاری و نیز طرح های آینده را وارد مدار تولید کند تا ایران در افق ١٤٠٤ به قدرت نخست منطقه در صنعت پتروشیمی تبدیل شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۵۸