جهش 80 درصدی سود پتروشیمی سابک عربستان

جهش 80 درصدی سود پتروشیمی سابک عربستان
(چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۳۷

در نتیجه افزایش قیمت محصولات پتروشیمی سود خالص شرکت پتروشیمی سابک عربستان در سه ماهه اول سال 2017 افزایش یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﻧﯿﭙﻨﺎ ﺑﻪ ﻧﻘﻞ ﺍﺯ ﭘﺎﯾﮕﺎﻩ ﺍﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ ﺯﺍﻭﯾﺎ (zawya)، سود خالص غول پتروشیمی عربستان سعودی سابک، در سه ماهه اول سال 2017 میلادی نسبت به مدت مشابه پارسال 80 درصد افزایش یافت. جهش صورت گرفته عمدتا به رشد قیمت محصولات این شرکت بر می گردد.
بر اساس این گزارش سابک در بیانیه ای اعلام کرد: سود خالص حاصل شده در سه ماه منتهی به 31 ماه مارس 2017، پنج میلیارد و 240 میلیون ریال سعودی (معادل یک میلیارد و 40 میلیون دلار) بوده است که افزایش قابل ملاحظه ای را نسبت به رقم 2 میلیارد و 910 میلیون ریال در مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

این رقم کم و بیش همراستا با نتیجه نظرسنجی های منتشرشده توسط رویترز درباره پیش بینی افزایش پنج میلیارد و 350 میلیون ریالی سود سابک در هر سه ماه است.

 این گزارش می افزاید: فروش ناخالص سابک در سه ماهه اول امسال، درمجموع به 36 میلیارد و 950 میلیون ریال سعودی رسید که رشد 10 درصدی را نسبت به رقم 33 میلیارد و 470 میلیون ریال در سه ماهه اول سال 2016 میلادی نشان می دهد.

نتایج عملکرد مالی این شرکت وابستگی نزدیکی به قیمت نفت خام و رشد اقتصاد جهانی دارد. چرا که تولیدات سابک شامل پلاستیک ها، انواع کود  فلزات به طور گسترده ای در بخش هایی نظیر ساخت و ساز، کشاورزی، صنعت و تولید کالاهای مصرفی (consumer goods) کاربرد دارند.

شرکت صنایع شیمیایی سابک در زمینه تولید طیف وسیعی از مواد شیمیایی، کود، بسپار، پلاستیک، همچنین استخراج معادن و فلزات فعالیت دارد.

 


تعداد بازدید : ۱,۴۶۸