تاکید بر ارتقای سطح ایمنی صنعت نفت توسط 2 وزارتخانه

تاکید بر ارتقای سطح ایمنی صنعت نفت توسط 2 وزارتخانه
(یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۵:۴۵

جلسه ستاد راهبری نظامنامه ایمنی در صنعت نفت با حضور مسئولین دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت نفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، صبح امروز (یکشنبه 24 اردیبهشت) این سازمان میزبان اعضای ستاد راهبری نظامنامه ایمنی در صنعت نفت، مدیران عامل، مسئولین اداره کار، مسئولین HSE و نمایندگان شرکتهای منطقه ویژه بود.

این جلسه با هدف تبیین نظامنامه‌ای انجام شد که مشترکا بین وزارت نفت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تدوین شده است. نظامنامه ایمنی در واحدهای صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در هشت بند در آذرماه 1395 به امضای دو وزیر رسید و مفاد آن بر رعایت استانداردها، مقررات، رویه ها و دستورالعملهای ایمنی خاص از طریق ظرفیتهای قانونی و هم افزایی منابع و توسعه همکاری های مشترک بین دستگاهی تاکید شده است.

این نظامنامه مشمول واحدهای واگذار شده صنعت نفت به بخش غیردولتی است و براساس آن این شرکتها موظفند علاوه بر رعایت قانون کار و مقررات حفاظت فنی، الزامات ایمنی وزارت نفت را نیز رعایت کنند.

این واحدها موظف به انجام برنامه های مدیریت ریسک و ممیزی ادواری جهت کنترل میزان انطباق با مقررات حفاظت فنی و الزامات ایمنی وزارت نفت و انجام اقدامات پیش گیرانه/اصلاحی لازم جهت رفع موارد انحراف و عدم انطباق می باشند.

اعضای این ستاد پس از برگزاری جلسه ی صبح قرار است از شرکتهای پتروشیمی بوعلی سینا و بندرامام بازدید کنند.


 

تعداد بازدید : ۱,۸۸۹