توجه بیشتر بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

توجه بیشتر بر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی
(یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۱۸

صنعت پتروشیمی ایران با وجود همه چالش ها با یکدلی و تعامل، دوباره در مسیر پیشرفت و توسعه قرار گرفته است و بزودی این صنعت بطور کامل احیا می شود.

مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، در گفتگو با خبرنگار نیپنا، پتروشیمی را جزو صنایع پیشران معرفی کرد و گفت: با توجه به دارا بودن زیر ساخت های مطلوب، این صنعت می تواند زمینه ساز توسعه کشور باشد.
منصور معظمی افزود: به لحاظ منابع طبیعی و نیروی متخصص در صنعت پتروشیمی از توانایی بالایی برخورداریم بنابراین هیچ راهی جز توسعه آن نداریم و امیدوارم در دولت بعدی توجه بیشتری روی صنایع پایین دست پتروشیمی شود تا بتوانیم بحث ایجاد اشتغال که امروزه مهمترین دغدغه کشور است را حل کنیم زیرا صنعت پایین دست پتروشیمی می‌تواند مشکل اشتغال را به سادگی برطرف کند.
وی ادامه داد: در مجموع، در سال های گذشته به دلیل تحریم و برخی مشکلات موجود انتظاری که نسبت به توسعه صنعت برنامه‌ ریزی‌شده بود، برآورده نشد و باید با همدلی و همکاری تلاش کنیم پتروشیمی جایگاه واقعی خود را به دست آورد.
معظمی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در صنعت وجود دارد و هنر ما استفاده و بهره مندی از حداکثر ظرفیت های موجود است و باید بر این نکته تاکید کرد که شرکت ملی صنایع پتروشیمی قابلیت بهره‌برداری بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های صنعت پتروشیمی را دارد.
مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در رابطه با حضور سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی ایران گفت: سرمایه‌گذاران خارجی و حضور گسترده آنها بعد از برجام طبیعی است برجام ثمره دولت یازدهم بوده و فرصت‌های زیادی را برای ما فراهم کرده است اما این که چه میزان از فرصت‌های ایجاد شده استفاده کنیم به مدیریت ما برمی گردد.
وی افزود: شرکت‌های خارجی علاقمند هستند که در بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی سرمایه گذاری کنند شاید بعد از برجام صنعت خودرو توانست ۶ قرارداد مشارکت امضا کند اما صنعت نفت و گاز به طور قطع جذابیت بیشتری نسبت به صنعت خودرو برای سرمایه‌گذاران خارجی دارد و حضور آن ها در این صنعت چشمگیر خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۵۳۲