پتروشیمی مزیت اقتصاد ایران در مسیر توسعه

پتروشیمی مزیت اقتصاد ایران در مسیر توسعه
(سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۱۹

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: خوشبختانه صنعت پتروشیمی در مسیر توسعه قرار دارد و بدون تردید اقتصاد ایران با افزایش ظرفیت تولید در این صنعت ارزش آفرین رشد را تجربه خواهد کرد.

عباس شعری مقدم مدیرعامل سابق شرکت ملی صنایع پتروشیمی درگفتگو با خبرنگار نیپنا درمورد ارزیابی خود ازبیست و دومین نمایشگاه نفت گازپالایش و پتروشیمی اظهارکرد: بعد از بازدید از نمایشگاه، به نظر می‌رسد که مشارکت خوبی در این دوره وجود داشته و شرکت کنندگان نسبت به دوره‌های گذشته از نشاط و امید بالایی برخوردارند و حضور شرکت های خارجی نیز گسترده است.

وی افزود: طرح یکپارچه سازی و همراهی شرکت‌های زیرمجموعه صنعت پتروشیمی با شرکت ملی صنایع پتروشیمی در یک سالن نیز فکر خوبی بوده زیرا شرکت‌ها را به هم نزدیک می کند و موجب یکپارچگی و هماهنگی در کل شرکت های دارای تخصص‌های مرتبط با هم خواهد شد.

شعری مقدم در مورد حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی گفت: حضور گسترده خارجی ها در صنعت و سرمایه گذاری آنها منوط به نتایج اتفاق های سیاسی جاری در کشور است و این در حالی است که نتیجه مذاکرات صورت گرفته در نمایشگاه نفت ،گاز و پتروشیمی را درآینده نزدیک شاهد خواهیم بود .

وی تصریح کرد: خارجی ها علاقه مند به حضور دوباره در صنعت پتروشیمی ایران هستند و می توان گفت که ایران سرزمین فرصت‌ها برای آنهاست وباید با ایجاد زیرساخت ها شرایط را برای حضور دوباره شرکت های صاحب نام وهمچنین سرمایه گذاران خارجی فراهم کنیم تا مسیر توسعه صنعت پتروشیمی هموارتر شود.

 

تعداد بازدید : ۱,۰۰۶