اعلام آمادگی سوکار برای سرمایه گذاری در پتروشیمی تبریز

اعلام آمادگی سوکار برای سرمایه گذاری در پتروشیمی تبریز
(یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۴۰

شرکت سوکار جمهوری آذربایجان در حال بررسی امکان سرمایه گذاری در مجتمع پتروشیمی تبریز است.

علی اصغر طاهری خسروشاهی، مدیر توسعه بازرگانی شرکت سوکار جمهوری آذربایجان، در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا عنوان کرد: ما در طول 6 سال گذشته در تمامی نمایشگاه های ایران در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی حضور داشته ایم و بیش از 9 سال از فعالیت نمایندگی سوکار در ایران می گذرد.

وی با اشاره به وجود برخی مشکلات بر سر راه تعامل با صنعت پتروشیمی ایران طی سال های اخیر عنوان کرد: با بهبود فضای کسب و کار، شرکت سوکار ظرف دو سال اخیر همکاری خود با شرکت های ایرانی را توسعه داده است.

خسروشاهی افزود: در حال حاضر با کمک شرکت نفت و گاز پارسیان، مشغول بررسی و ارزیابی چند طرح پتروشیمی برای سرمایه گذاری در ایران هستیم و انتظار داریم یک قرارداد تا شروع سال جدید میلادی (اواخر بهمن) عقد شود.

وی ادامه داد: هم اکنون در حال بررسی امکان سرمایه گذاری در پالایشگاه و پتروشیمی تبریز هستیم و تا کنون نیز مذاکراتی جدی با طرف ایرانی صورت گرفته است. در صورت عقد این قرارداد سوکار ضمن در اختیار گرفتن بخشی از سهام این مجموعه، سرمایه قابل توجهی به توسعه آن اختصاص می دهد.

مدیر توسعه بازرگانی سوکار خاطرنشان کرد: ما واردات محصولات پتروشیمی ایران را با خرید متانول از سال گذشته آغاز کرده ایم و قصد داریم با همکاری شرکت نفت و گاز پارسیان دیگر محصولات پتروشیمی ایران را خریداری و همچنین از طریق زیرشاخه خود یعنی شرکت سوکار تریدینگ (SOCAR Trading) به بازارهای جهانی عرضه کنیم.

وی همچنین از برنامه شرکت سوکار پلیمر (SOCAR POLYMER) برای صادرات دو گرید ویژه پلی اتیلن سنگین و پلی پروپیلن به بازار ایران (به عنوان یکی از بازارهای هدف) خبر داد.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از روز شنبه ١٦ اردیبهشت ماه با حضور بیش از چهار هزار شرکت داخلی و خارجی در فضایی به وسعت حدود ٨٠ هزار متر مربع آغاز بهکار کرد.

بر پایه این گزارش، با توجه به اینکه بسیاری از شرکتها نماینده یک هلدینگ و یا مجموعهای مشتمل بر چند شرکت هستند، در این نمایشگاه، هزار و ١٦ غرفه داخلی به نمایندگی از حدود ٢ هزار و ٥٠٠ شرکت و ٨١١ غرفه خارجی به نمایندگی از حدود هزار و ٥٠٠ شرکت از ٣٧ کشور دنیا شرکت کرده‌اند.

کشورهای چین، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، ترکیه، روسیه، ژاپن، هلند، اتریش، کره جنوبی و استرالیا به صورت پاویون در نمایشگاه شرکت میکنند و شرکتهای معتبر فعال در صنعت نفت در قالب غرفه یا با اعزام تیم کارشناسی خود، در این نمایشگاه حاضر میشوند.

در بخش خارجی، شرکتهای آلمانی با در اختیار گرفتن سه هزار متر مربع، بیشترین فضا و چینیها بیشترین تعداد شرکتهای حاضر را به خود اختصاص دادهاند.

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از شنبه، ١٦ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کارکرد و عصرروز سهشنبه (١٩ اردیبهشتماه) به کار خود پایان می دهد؛ ساعت بازدید هر روزه از ١٠ صبح تا ١٨ بعدازظهر خواهد بود.

.

تعداد بازدید : ۲,۰۳۴