با حفظ شرایط پایدار، پتروشیمی پردیس تا 24 ساعت آینده به مدار تولید باز می گردد

با حفظ شرایط پایدار، پتروشیمی پردیس تا 24 ساعت آینده به مدار تولید باز می گردد
(سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۲۳

حادثه شب گذشته در واحد اوره فاز یک مجتمع پتروشیمی پردیس کاملا تحت کنترل است و با حفظ شرایط پایدار، این واحد تا به 24 ساعت آینده در مدارتولید قرار می گیرد.

به گزارش نیپنا ؛ روابط عمومی شرکت پتروشیمی پردیس با انتشار اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: شامگاه دوشنبه (1396.02.11) در ساعت 22.07 واحد اوره فاز یک این مجتمع پتروشیمی دچار نشتی شد که بلافاصله واحدهای ایمنی و آتش نشانی این شرکت و شرکت های همجوار (پتروشیمی های پارس، زاگرس، جم و آریاساسول) و همچنین مدیریت ارشد ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد وارد عمل شده و عملیات کنترل و مهار نشتی آغاز شد.

درتحقیقات اولیه، بالا بودن فشار سیستم و معیوب شدن ولو تخلیه عامل اصلی نشتی بوده است. با نشت مقداری محلول کربومات (که از مواد اولیه جهت تولید اوره است) 9 نفر از کارکنان این شرکت و امدادگران حاضر در محل حادثه، دچار مشکلات تنفسی شدند که 7 نفر از ایشان در بیمارستان نبی اکرم (ص)  عسلویه تحت درمان قرار گرفته اند و دو نفر از مصدومان جهت انجام کنترل ها و مراقبت های ویژه و موثرتر به بیمارستان امام خمینی (ره) شهر کنگان اعزام شدند که خوشبختانه شرایط عمومی مصدومین پایدار و رو به بهبود گزارش شده است.

روابط عمومی شرکت پتروشیمی پردیس ضمن تقدیر و تشکر ویژه از کلیه شرکت های مستقر در منطقه پارس جنوبی و گروه های امدادی این منطقه، ذی نفعان و همچنین پرسنل مسئول و فداکار این شرکت اعلام می دارد، واحد اوره فاز یک این مجتمع پتروشیمی در 24 ساعت آینده در مدار تولید قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ مجتمع پتروشیمی پردیـس تولید و عرضـه کننده محصولات آمونیـاک و اوره، مالک بزرگترین مجتمع تولیدکننده آمونیـاک و اوره در خاورمیانـه و نیز یکی از بزرگترین تولیدکنندگان این محصولات در سطح جهان به شمار می‌رود.

تعداد بازدید : ۱,۶۰۰