رشد شاخص با نقش آفرینی هلدینگ خلیج فارس

رشد شاخص با نقش آفرینی هلدینگ خلیج فارس
(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۶:۲۹

هلدینگ خلیج فارس با همراهی دو شرکت پالایشی امروزدر افزایش شاخص کل بورس اوراق بهادارتهران نقش آفرین بود.

 به گزارش خبرنگار نیپنا،  بورس تهران آخرین روز معاملاتی هفته را با رشد شاخص به پایان رساند، بطوری که شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز( چهارشنبه 6 اردیبهشت ماه ) با افزایش 171 واحدی به رقم  79 هزار و 596 واحد دست یافت.

 بر پایه این گزارش ، شاخص کل هم ‌وزن با افزایش 129 واحدی عدد 17 هزار و 575 واحد را به نمایش گذاشت وشاخص سهام آزاد شناور اما با  افزایش 62  واحدی به رقم  87 هزار و 580  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز درحالی با افزایش 7 واحدی به رقم  55 هزار و 78  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 995  واحدی عدد  177 هزار و 305  واحد را به نمایش گذاشت.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت  هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 61 واحد، پالایش نفت اصفهان با 45 واحد و پالایش نفت تهران با 35 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه سایپا با 32 واحد ، ایران ترانسفو با 25واحد و فولاد خراسان با 19 واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

بر اساس این گزارش ، امروزهمچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 8 واحدی به عدد 922  واحد رسید.

این گزارش می افزاید: رونق نسبی حجم و ارزش معاملات به همراه رشد شاخص، فضای امیدوار کننده ای را در بازار سرمایه ایجاد کرده است، به طوری که برخی از سهامداران که در سال گذشته از بورس خارج شده بودند، در حال بازگشت و یا رصد بازار هستند.

تعداد بازدید : ۱,۱۹۴