معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت خبر داد:

صنعت پتروشیمی ایران میزبان 10میلیارد دلار سرمایه گذاری

صنعت پتروشیمی ایران میزبان 10میلیارد دلار سرمایه گذاری
(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۲۲

صنعت پتروشیمی ایران درآینده نزدیک 10 میلیارد دلارسرمایه گذاری جدید خارجی را در مسیر توسعه خود جذب خواهد کرد.

معاون امور بین الملل و بازرگانی وزارت نفت درگفتگو با خبرنگارنیپنا، با بیان اینکه بازگشت سرمایه در پتروشیمی ایران تضمین و تایید شده است، تاکید کرد: در آینده نزدیک با نهایی شدن مذاکره ها و فراهم شدن شرایط لازم 10 میلیارد دلارسرمایه گذاری جدید خارجی درصنعت پتروشیمی کشورمان جذب خواهد شد.

امیرحسین زمانی نیا درباره مذاکرات خارجی ها برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، اظهار کرد: به طور یقین سال 96 سال رونق در صنعت نفت به خصوص پتروشیمی خواهد بود و درحال حاضر مذاکرات متعددی درتمامی بخش های صنعت نفت از جمله پتروشیمی درحال انجام است.

وی با بیان اینکه حدود 50 تا 80 میلیارد دلار مذاکره برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور در بخش های مختلف از جمله نفت، گاز و پتروشیمی درحال انجام است، گفت: مذاکرات جدی برای جذب سرمایه 10 میلیارد دلاری با سرمایه گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی در حال انجام است و پیش بینی می کنیم با توجه به شرایط کشور و علاقه مندی این سرمایه گذاران این امر محقق شود.

معاون امور بین الملل و بارگانی وزارت نفت، در خصوص امنیت سرمایه گذاری در کشور ایران برای جذب سرمایه گذار نیز گفت: پتروشیمی صنعت شناخته شده است که درآمد و بازگشت سرمایه آن به خوبی مشخص است و وجود امنیت درسرمایه گذاری یکی ازشاخصه های اصلی جذب سرمایه گذار درکشور ما است زیرا امنیت از طریق قانون وعملکرد ما تضمین شده است.

زمانی نیا افزود: علاقه مندان به سرمایه گذاری در ایران از کشورهای آسیایی و اروپایی هستند که درحال مذاکره با آنها هستیم. البته تمایل شرکت ها بسیار بالاست و باید قبل از مذاکره صلاحیت شرکت ها تایید شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۲۲