مدیر عامل یک شرکت سنگاپوری:

دسترسی به خوراک پتروشیمی در ایران آسان و ارزانتر از کشورهای منطقه است

دسترسی به خوراک پتروشیمی در ایران آسان و ارزانتر از کشورهای منطقه است
(چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۱۷

اکنون سرمایه گذاران بیشتری به سمت بازار پتروشیمی ایران می آیند و دلیل آن دسترسی آسان و ارزان به خوراک در مقایسه با کشورهای منطقه و آمریکا است.

مارک میروسویچ، مدیرعامل شرکت Quincannon Asia سنگاپور، درگفتگو با خبرنگار نیپنا، اظهارکرد: ایران با توجه به زیر ساخت های مطلوب و تولید محصولات متنوع، یکی ازکلیدی ترین بازیگران صنعت پتروشیمی دربازارهای جهانی است.

میروسویچ افرود: دردسترس بودن خوراک برای پتروشیمی ها، ، نیروی انسانی تحصیلکرده و آماده به کار، و نظام دانشگاهی مطلوب از جمله مزایای توسعه صنعت پتروشیمی ایران محسوب می شود.

وی تصریح کرد : تا کنون سرمایه گذاری های گسترده ای درصنعت پتروشیمی درایران همگام با برنامه های توسعه انجام شده است که همگی آنها افزون بر افزایش تولید محصولات مختلف سبب ایجاد تحرک دراین صنعت رو به رشد شده است.

این فعال پتروشیمی ادامه داد: مشخص است که ایران قصد دارد جایگاه خوبی در منطقه و صنعت پتروشیمی داشته باشد. در همین زمینه تولید محصولات پتروشیمی خود را افزایش داده است اما طی سالیان گذشته تحریم ها و نگرانی های سیاسی مانع از حرکت سریع صنعت پتروشیمی این کشور شده است. با وجود این باید دانست که "حرکت ایران روبه جلوست."

وی بیان کرد: اکنون شاهد این هستیم که سرمایه گذاران یشتری به سمت بازار پتروشیمی ایران می آیند و دلیل آن دسترسی آسان و ارزان به  خوراک در ایران در مقایسه با منطقه و آمریکا است.

میروسویچ ادامه داد : پیش از اعمال تحریم ها  توسعه پروژه های پتروشیمی ایران آغاز شده بود و درحال ساخت بودند اما تحریم ها مانع از رشد مطلوب آن شد اما اکنون می بینیم که دوباره شرکت های بزرگ بین المللی درحال برگشت به بازارهای ایران هستند.

مدیرعامل Quincannon Asia با اشاره به سخنرانی بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران، در مورد رفاه اجتماعی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران، گفت: "توسعه صنعت پتروشیمی می تواند موجب ایجاد اشتغال شود، ایجاد کار بیشتر نیز با خود شادی و آسایش برای مردم به همراه می آورد."

 

تعداد بازدید : ۱,۴۷۰