استفاده از استانداردهای بین المللی رمز ماندگاری در بازارهای جهانی

استفاده از استانداردهای بین المللی رمز ماندگاری در بازارهای جهانی
(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۲۱

رئیس موسسه Risk Management Standards بلژیک گفت: شرکت های پتروشیمی برای ماندگاری و حضور مستمردر بازارهای جهانی و افزایش قدرت رقابت پذیری نیازمند بهره گیری از استانداردهای روز جهان هستند.

به گزارش خبرنگار نیپنا، الکس دالی، رئیس موسسه Risk Management Standards بلژیک در سومین پنل تخصصی از دومین روز از همایش بین المللی پتروشیمی ایران به معرفی استاندارد ایزو 31000 پرداخت.

دالی اظهار کرد : استاندارد ایزو31000 برای نخستین بار در سال 2009 میلادی برای مدیریت ریسک بهتر تدوین و معرفی شد.

وی ادامه داد: هدف از معرفی این ایزوی جدید در مدیریت ریسک بهبود فرآیند مدیریت سازمان، بهبود عملکرد مالی، ارتقای شهرت سازمان، رعایت قوانین و مقررات، کاهش انواع هدر رفت ها،  بهبود سیستم های نظارتی مالی و اداری، و افزایش اعتماد سهامداران است.

این کارشناس استاندارد های بین المللی اعلام کرد که دلیل اصلی ایجاد ایزو 31000 این بود که مرجع مشترکی از فرآیندهای مدیریت ریسک وجود نداشت و ایزو 31000 آمد تا این نقص را رفع کند. دالی تاکید کرد که این ایزو نیز یک ابزار دیگر مدیریت ریسک است و می توانید در عین استفاده از این ابزار سایر استانداردهای خود را نیز داشته باشید.

دالی در رابطه با مدیریت ریسک در سازمان های نیز عنوان کرد : تا زمانی که شرکت شما هدف مشخصی نداشته باشد ریسکی نخواهید داشت و"ریسک، عملکرد، و قطعیت با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، و ایزو به شما کمک می کند که در شرایطی که قطعیت کامل ندارید، ریسک های مشخص بردارید."

این مدیر بلژیکی پنج توصیه به مدیران شرکت ها در رابطه با مدیریت ریسک ارائه کرد: در مدیریت ریسک به تجربیات موفق کشورهای دیگر نگاه کنید، ساز و کار ساده ای برای مدیریت ریسک خود اتخاذ کنید، با برقراری ارتباط میان ریسک و تصمیم گیری ایجاد ارزش کنید، آموزش های سودمند ارائه دهید، و از مدیریت بلوغ ریسک بهره ببرید.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۱