راه اندازی یک طرح جدید پتروشیمی با استفاده از فناوری ATR دانمارک

راه اندازی یک طرح  جدید پتروشیمی با استفاده از فناوری ATR دانمارک
(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۱:۳۰

مدیر فناوری شرکت Haldor Topsoe دانمارک گفت: تا کنون در هفت پروژه از فناوری ATR در ایران استفاده کرده ایم و یک پروژه دیگر نیز به زودی با استفاده از این روش راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، توماس کریستنسن، مدیر فن آوری شرکت Haldor Topsoe دانمارک در روز دوم همایش بین المللی پتروشیمی ایران به معرفی فن آوری جدید ATR Reforming  شرکتش پرداخت.

وی در ابتدای سخنان خود اشاره کرد که در دهه های گذشته ظرفیت واحدهای syngas به طور چشمگیری افزایش یافته است و رفورمرهای ثانویه ای که در واحدهای تولید آمونیاک استفاده می شوند بزرگتر شده اند. در همین حال استفاده از رفورمرهای autothermal رواج بیشتری یافته است.

کریستنسن تاکید کرد : برای تطابق با نیازهای جدید باید راه حل های جدیدی خلق و ایجاد کرد. به همین منظور شرکت Haldor Topsoe فن آوری ATR را توسعه داده است که نزدیک به 20 سال است که در واحدهای مختلف دنیا در حال استفاده است.

به گفته مدیر فن آوری شرکت Haldor Topsoe این فن آوری  برای بکارگیری در ظرفیت های بالا بسیار مناسب است و البته می تواند در واحدهای با ظرفیت کم نیز استفاده شود.

وی افزود : در ایران نیز تا کنون در هفت پروژه از این فن آوری استفاده کرده ایم و یک پروژه دیگر نیز به زودی با استفاده از فن آوری ATR راه اندازی خواهد شد.

کریستنسن ادامه داد : انعطاف پذیری ATR در تولید syngas، تولید گستره وسیعی از syngasها، و کارایی بالای آن در تولید متانول از جمله مزایای این فن آوری است.

فن آوری ATR این شرکت دانمارکی قابلیت اطمینان بالایی دارد به طوری که نرخ موفقیت آن در پروژه های مختلف تا کنون به بیش از 95 درصد رسیده است.

تعداد بازدید : ۱,۴۷۹