مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران:

واقعیت های توسعه صنعت پتروشیمی ایران در آینده ترسیم شد

واقعیت های توسعه صنعت پتروشیمی ایران در آینده ترسیم شد
(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۵۰

مدیرسیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران، گفت: تلاش کردیم با بررسی چالش های موجود توسعه صنعت پتروشیمی جهان ، تصویر درستی از آینده صنعت پتروشیمی ایران را ترسیم کنیم.

فرناز علوی مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران و مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا درباره دستاوردهای سیزدهمین همایش پتروشیمی ایران( IPF) اظهارکرد: این همایش فرصتی برای تبادل و به روز آوری دانش از یک سو و رایزنی میان فعالان عرصه صنعت پتروشیمی کشورمان و شرکت های صاحب نام خارجی از سوی دیگر ایجاد کرد.
وی افزود: سطح و تعداد افراد شرکت کننده در این دوره از همایش قابل توجه بود، زیرا بیش از ۱۶۰۰ نفر از 18 کشور دنیا با تخصص ها و رشته های مختلف در این حوزه حضور داشتند و ۳۲ سخنران دیدگاه‌های خود را در محدوده بزرگی از موضوعات مرتبط با صنعت پتروشیمی در پنج بخش و دو پنل مطرح کرده و یک کارگاه با موضوع "مدیریت ریسک" نیز برگزار شد.
وی در مورد محتوای پنل های تخصصی این همایش، گفت: در بخش های مرتبط با تکنولوژی ،سخنرانان دستاوردهای جدید و راهکارهای دسترسی به بازارهای جهانی را مطرح کردند و همچنین آخرین دستاوردهایی که بر صنعت تأثیر می‌گذارد و توسعه صنعت پتروشیمی را در دهه آینده شکل خواهد داد را تبیین کردند.
مدیر سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران، ادامه داد: در بخش مرتبط با تامین خوراک واحدها و نیز فرصت ها و مزیت های توسعه پتروشیمی در ایران، تصویری جامع از نقش آفرینی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در توسعه و سیاست گذاری در این صنعت ترسیم شد. همچنین در مورد چالش هایی که صنعت پتروشیمی ایران در فاز اجرایی و توسعه طرح و پروژه ها با آن مواجه است بحث و گفتگو شد.
علوی ادامه داد: یکی از بخش های مورد بحث در این همایش بررسی راهکارهای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی و معرفی راهکارهای کمک به اخذ فاینانس طرح‌ها و پروژه‌های شرکت‌ها ی پتروشیمی بود.
مدیرسیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران، افزود: در پنجمین بخش این همایش، مجتمع شیمیایی اینفرا لیونا آلمان به عنوان یک مدل با هدف تغییر ساختار پروژه ها و تجهیزات شیمیایی بررسی و تشریح شد و در ادامه این بخش پارامترهای کلیدی توسعه بازارهای جهانی در عرصه رقابت های بین المللی تبیین شد.
علوی با بیان اینکه ششمین بخش از همایش به موضوع بازیگران اصلی جهان صنعت پتروشیمی اختصاص یافت، اظهار کرد: طرح موضوعاتی همچون بررسی چالش های موجود در تامین خوراک و رقابت میان تامین کنندگان منابع هیدروکربن های ارزان و فراوان در بازار مانند نقش الفین های چینی و بازارهای مشتقات آنها و تاثیری که گاز شل امریکا بر کراکرهای اتان در جهان خواهد گذاشت از مهمترین موضوعات این بخش بود که استقبال و نظر شرکت کنندگان و حاضرین را به خوبی جلب کرد.
وی با بیان اینکه هفتمین بخش از پنل های تخصصی این همایش، به بررسی تکنولوژی هایی تبدیل گاز طبیعی به متانول و اتیلن گلیکول اختصاص یافت، افزود: یکپارچه سازی تکنولوژی هایی که می تواند به ایجاد ارزش افزوده از گازهای سنگین منتهی شود و همچنین بهبود کاتالیست ها در پایین زنجیره تولید متانول مورد بحث قرار گرفت.
مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی،گفت: آخرین بخش از پنل های تخصصی بر روی تکنولوژی های پردازشی جدید و نیز تاثیری که شرکت ها با کیفیت محصولات خود بر بازار می گذارند، متمرکزشد.
علوی خاطر نشان کرد: ما از تمام توان خود برای هر چه بهتر برگزار شدن این همایش استفاده کردیم تا چالش های کنونی صنعت پتروشیمی و آینده آن را نشان دهیم و تلاش کردیم تا در این همایش تصویر درستی از آینده صنعت پتروشیمی ایران ترسیم کنیم.
به گزارش نیپنا، سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران(IPF) با حضور بیش از ۱۶۰۰ نفر از ۱8 کشور دنیا با تخصص ها و علاقه مندی های مختلف برگزار شد.

تعداد بازدید : ۱,۵۴۲