تداوم افزایش تولید اتیلن در قاره آسیا

تداوم افزایش تولید اتیلن در قاره آسیا
(دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۱۳

دبیر بازار پتروشیمی آرگوس مدیا گفت: انتظار می رود ظرفیت تولید اتیلن آسیا درسال جاری میلادی پنج میلیون و ظرف 3 سال آینده تا سه میلیون تن در سال افزایش یابد.

به گزارش نیپنا، ماهوآ چاکراوارتی، دبیر بازار پتروشیمی آرگوس مدیا (Argus Media)، طی سخنرانی خود در سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران به بررسی تاثیر ظرفیت تولید اتیلن و پلی اتیلن چین بر بازار آمریکا پرداخت.

وی با اشاره به این که در سال های اخیر حاشیه سود کراکرهای نفتای آسیا بالا بوده است؛ عنوان کرد: 30 درصد از ظرفیت تولید جهانی اتیلن از منابع غیرمتعارف بوده است.

چاکراوارتی همچنین عنوان کرد: قدرت رقابت پذیری تولیدکنندگان الفین ها از زغال سنگ (CTO) با افت قیمت نفت خام کاهش یافته است. از طرفی تبدیل کنندگان متانول به الفین (MTO) نیز قدرت رقابت پذیری خود را از دست داده اند.

چاکراوارتی که اوضاع کلی بازار جهانی پتروشیمی را تشریح می کرد؛ همچنین عنوان کرد: علی رغم فرصت آربیتراژ موجود برای ارسال محصولات پتروشیمی از آمریکا، صادرات اتیلن آمریکا کاهش یافته است.

وی ضمن بیان این که تقاضا برای پلی اتیلن تا سال 2020 میلادی 20 درصد افزایش می یابد؛ اعلام کرد که ظرفیت پلی اتیلن مبتنی بر زغال سنگ در حال رشد است.

دبیر بازار پتروشیمی آرگوس مدیا در مورد پلی پروپیلن نیز اعلام کرد که تقاضا برای این محصول در چین تا سال 2020 میلادی حدود 32 درصد افزایش می یابد. چاکراوارتی این محصول ر ا پیشگام بازار مشتقات در بازار جهانی دانست.

سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران با حضور جمعی از مدیران و فعالان بلندپایه صنعت پتروشیمی در روزهای دوم و سوم اردیبهشت امسال در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد.

تعداد بازدید : ۱,۹۵۰