5 عامل پیشرفت صنعت پتروشیمی اعلام شد

5 عامل پیشرفت صنعت پتروشیمی اعلام شد
(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۶:۵۴

رئیس Shell Chemicals هلند گفت: پنج عامل در موفقیت مجتمع های پتروشیمی تاثیر دارد که شامل کاهش هزینه پروژه ها، دسترسی به خوراک ارزان، یکپارچه سازی و تولید به مقیاس، استفاده از فناوری روز، و دسترسی به مشتریان و بازاریابی مطلوب است.

به گزارش خبرنگار نیپنا، اولیویرتورل، رئیس Shell Chemicals هلند درآغازدومین پنل تخصصی همایش بین المللی پتروشیمی ایران در روز دوم به تشریح محرک های صنعت پتروشیمی و وضعیت خاورمیانه پرداخت.

وی اظهارکرد : با توجه به رشد جمعیت جهان نیاز میلیاردها انسان به انرژی وسایر محصولات باید تامین شود، ضمن آنکه باید برای ریشه کن کردن فقر درجهان گام برداشت که همه این ها به انرژی زیادی نیازدارد. وی پیش بینی کرد که در 25 سال آینده 30 درصد انرژی بیشتری درجهان تولید شود.

اولیویر تورل، گفت: برای تولید انرژی بیشتر با دیاکسیدکربن کمتر، گاز عنصر بسیار مهمی است. گاز در کوتاه مدت توانسته است که جای ذغالسنگ را درسوخت نیروگاه های بگیرد و اکنون نیروگاه ها و دربخش بسیار زیادی ازحمل و نقل ازگاز طبیعی که منبعی پاکتر است استفاده می شود.

وی افزود: انتخاب شرکای مناسب می تواند نقش حیاتی در توسعه استفاده از گازدرحمل و نقل بازی کند.

 تورل ادامه داد : شل معتقد است گاز نقش مهمی درآینده جهان دارد و برای همین در بطن فعالیت های این شرکت به منظور تولید انرژی های پاکتر قرار دارد. اکنون 50 درصد فعالیت های این غول بزرگ نفت و گاز در حوزه گاز طبیعی است.

این مقام شرکت شل تصریح کرد: شل پیش بینی می کند که استفاده از گاز طبیعی و LNG در 25 سال آینده نزدیک به 50 درصد رشد خواهد کرد.

تورل با اشاره به اینکه محصولات پتروشیمی در همه زندگی بشر به نوعی وجود دارد، تاکید کرد که باید برای تولید این محصولات استفاده از انرژی را کارا کنیم.

این مقام شرکت شل افزود : تولید ناخالص داخلی کشورها در سال های آتی افزایش می یابد و موجب توسعه صنعت پتروشیمی می شود. در خاورمیانه اما رشد زیادی را در 30 سال گذشته شاهد بوده ایم که دلیل آن در دسترس بودن گاز ارزان بوده است. با این وجودف به عقیده تورل تحولات زیادی را در این حوزه شاهد بوده ایم که دلیل آن افزایش تولید شیل اویل و شیل گس در آمریکا و افزایش تولیدات و صادرات محصولات پتروشیمی این کشور بوده است.

وی افزود: ایران باید توجه کند که منابع گازی رقبایش همواره در حال کاهش بوده است اما ایران منابع گازی بسیار گسترده ای دارد که می توان آن را تبدیل به درآمد کرد.

از سوی دیگر، تورل پنج عامل را در موفقیت مجتمع های پتروشیمی برشمرد که  آنها شامل کاهش هزینه پروژه ها، دسترسی به خوراک ارزان، یکپارچه سازی و تولید به مقیاس، استفاده از فن آوری روز، و دسترسی به مشتریان و بازاریابی مطلوب می شوند.

تورل منابع هیدروکربنی گسترده و نوانایی های فنی ایران را از عوامل مهم برای امضای تفاهم نامه همکاری میان شل و شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد. وی گفت این صنعت جای رشد بسیاری دارد و دارای سریعترین زنجیره ارزش در جهان است.

 

تعداد بازدید : ۲,۰۷۹