پیش بینی افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی ایران

پیش بینی افزایش تقاضا برای محصولات پتروشیمی ایران
(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۳:۲۲

معاون و مشاور شرکت نکسنت (Nexant) بریتانیا گفت: صنعت پتروشیمی ایران در سال های آتی با افزایش تقاضای خرید محصولات مختلف مواجه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، الستر هنسمن، معاون و مشاور شرکت نکسنت (Nexant) بریتانیا، طی سخنرانی خود در دومین روز سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران عنوان کرد: خلیج فارس یکی از مهمترین قطب های صادرات محصولات پتروشیمی به شمار می رود.

وی با اشاره به این که ایران از عناصر مختلفی برای توسعه صنایع پتروشیمی خود برخوردار است؛ خاطرنشان کرد: ایران در مقایسه با سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از مزایایی نظیر تقاضای مطلوب از سوی بازار داخل و خوراک نسبتا ارزان برخوردار است.

هنسمن در ادامه با اشاره به خوراک رایج مصرفی در نقاط مختلف دنیا، ادامه داد: خاورمیانه متمرکز بر تولید C1، C2، متانول، پلی اتیلن و پلی پروپیلن است که به نسبت شرایط صادرات ساده تری دارند.

او بازار چین را به دلایلی چند از قبیل افزایش چشمگیر ظرفیت داخلی و تقاضای بالا در بازار داخلی این کشور یکی از مهمترین تعیین کنندگان شرایط بازار برشمرد.

هنسمن تاکید کرد: در صورتی که برای مثال چینی ها میلیون ها تن محصولات خود را روانه بازار کنند؛ بازار خاورمیانه و آسیا شدیدا متاثر خواهد شد. از این رو ایران بایستی با احتیاط بیشتری مقوله افزایش صادرات را مورد بررسی قرار دهد.

معاون شرکت نکسنت همچنین پلی پروپیلن را قلمرو صادراتی مطلوبی برای ایران ارزیابی کرد و تاکید داشت که ایران می تواند با تمرکز بر مزیت خوراک به تولید C1 و C2 بپردازد. 

 

تعداد بازدید : ۸۳۶