خصوصی سازی کلید توسعه صنعت شیمیایی آلمان

خصوصی سازی کلید توسعه صنعت شیمیایی آلمان
(یکشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۲:۳۲

واگذاری سهام و خصوصی سازی درشرکت Infraluena طی سال های گذشته منجر به توسعه این شرکت آلمانی شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، کریستف گوتنر، مدیرعامل Infraluena آلمان در روز دوم از همایش بین المللی پتروشیمی ایران، با موضوع بازسازی و عملیات زیرساخت در صنعت پتروشیمی به ارائه سخنرانی پرداخت.

گوتنر در سخنرانی خود به ارائه تجربیات شرکت Infraluena در فرآیند خصوصی سازی خود در 25 سال گذشته پرداخت و اظهار کرد که این شرکت بعد از جنگ جهانی دوم در حالیکه رقابت پذیری خود را از دست داده بود و در حال نابودی بود، تصمیم به بازسازی گرفت و به بزرگترین مجتمع شیمیایی آلمان تبدیل شد که 10 هزار نفر کارمند دارد و 7.5 میلیارد دلار در سال درآمد ایجاد کرده است.

وی افزود: این مجتمع شیمیایی بزرگ تا مدتها بطور کامل دولتی بود تا این که دولت تصمیم به خصوصی سازی آن گرفت. تمامی 120 شرکت دولتی که در این مجموعه بودند در این فرآیند خصوصی شد، با این وجود واگذاری زیرساخت یکی از چالش ها در امر خصوصی سازی بود چراکه با واگذاری آن به یک شرکت انحصارگرایی پدیدی می آمد و تمرکز فعالیتی را از ارائه خدمات با کیفیت و رقابتی به سودآوری بالا برای شرکت های زیر ساخت می برد.

گوتنر ادامه داد: "بنابراین تصمیم بر آن شد که تمامی شرکت های حاضر در مجموعه، سهام شرکت های زیرساخت را بخرند تا به این ترتیب کیفیت خدمات زیرساخت را برای خود بالاتر برند و به این شکل مزیت رقابتی ایجاد نمایند."

وی تصریح کرد: این مدل از خصوصی سازی در سایت Luena آلمان به مدلی برای سایر مجتمع های شیمیایی آلمان تبدیل شد. مجتمع Luena توانست با طی این فرآیند خصوصی سازی زیرساخت مجموعه را به صورتی کارا و رقابت پذیر اداره نماید.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۳۳۳