ایران تولید کننده برتر محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه تا سال2020

ایران تولید کننده برتر محصولات پتروشیمی در منطقه خاورمیانه تا سال2020
(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۹:۳۹

صنعت پتروشیمی ایران با استفاده از مزیت گاز فراوان تاسال2020 به یک قطب مطمئن پتروشیمی در خاورمیانه تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت اکسنس فرانسه  امروز شنبه (دوم اردیبهشت ماه ) در نخستین پنل تخصصی سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران با عنوان "خلق ارزش در پتروشیمی با استفاده از فن آوری" اعلام کرد که گاز انرژی برتر قرن بیست و یکم خواهد بود.

ژان سانتاناک،  با اظهار این مطلب که مصرف گاز روز به روز افزایش می یابد و به اصلی ترین انرژی مصرفی جهان تبدیل خواهد شد گفت:   تولید و مصرف انرژی های غیر فسیلی مانند انرژی بادی و خورشیدی نیز در آینده افزایش خواهد یافت.

 سانتاناک بیان کرد : طی سال های آتی فرصت مناسبی پیش روی صنعت پتروشیمی قرار خواهد گرفت به طوریکه در 25 سال آینده صنعت پتروشیمی 50 درصد رشد می کند.

این مدیر فرانسوی با توجه به تولید 40 میلیون تن محصولات پتروشیمی در ایران طی سال 2014 میلادی، و نیز رتبه چهارم ایران در تولید گاز جهان در سال 2013 میلادی، عنوان کرد که استفاده از گاز در صنایع پتروشیمی ایران روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی پیش بینی کرد که تولید محصولات پتروشیمی ایران سالانه 10 درصد رشد کند و تا سال 2020 نزدیک به یک سوم محصولات پتروشیمی خاورمیانه را تولید کند.

شرکت فرانسوی اکسنز هم اکنون در پروژه های اتیلن، بوتان، و پاراکزیلین ایران به ارائه فن آوری های ویژه می پردازد. شرکت اکسنز فن آوری های خود را به صورت یکجا و یا مادولار ارائه می کند.

سانتاناک در سخنرانی خود در سیزدهمین همایش بین المللی پتروشیمی ایران اعلام کرد که 60 درصد از پاراگزیلین جهان در چین مصرف می شود و این کشور هم اکنون کمبودهایی را در زمینه تامین این ماده دارد. وی با توجه به توانایی های ایران نوید داد ک ایران بتواند بخش مهمی از این نیاز چین را تامین کند.

این کارشناس و مدیر اروپایی در رابطه با حفظ محیط زیست در پروژه های پتروشیمی نیز گفت: "با بکارگیری فن آوری های جدید می توان مصرف انرژی را به شکل چشمگیری کاهش داد و نیز در استفاده از منابع آبی در کشوری مانند ایران که منابع آبی محدودی دارد صرفه جویی کرد."

 


تعداد بازدید : ۱,۱۴۱