صنعت پتروشیمی ایران آماده رقابت با رقبای بین المللی

صنعت پتروشیمی ایران آماده رقابت با رقبای بین المللی
(شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۶:۵۰

مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت:صنعت پتروشیمی ایران پتانسیل و منابع لازم برای توسعه رقابت در عرصه بین المللی را دارد .

به گزارش خبرنگار نیپنا، فرناز علوی مدیر برنامه ریزی و توسعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش IPF گفت :سیزدهمین همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی ایران افراد متخصص، مدیران و دست‌اندرکاران صنعت پتروشیمی جهان را گرد هم آورده است و متولیان صنعت می توانند از فرصت ایجاد شده توسط همایش بین المللی صنعت پتروشیمی استفاده کرده و امیدواریم که اطلاعات ،دیدگاه‌ها و منابع زیادی در جلسات تخصصی و نشست‌های حاشیه همایش به اشتراک گذاشته شود.
وی در ادامه گفت: ایران جزو کشورهایی است که پتانسیل و منابع لازم برای توسعه رقابت در عرصه صنعت پتروشیمی را دارد و همانطور که می دانید کشورهای زیادی نیستند که مانند ایران از مزیت های مختلف صنعت پتروشیمی برخوردار باشند و همین امر منجر به توسعه موفق این صنعت در ایران شده است. ایران به دلیل برخورداری از خوراکی هیدروکربنی گسترده به خصوص گاز طبیعی جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است و علاوه بر آن برخورداری از منابع انسانی تحصیلکرده و متخصص در منطقه از مزیت‌های دیگر این صنعت در ایران به شمار می‌رود.
وی در ادامه افزود :بهره مندی از زیرساخت های پیشرفته موجب توسعه بازار داخلی شده است و این ها بخشی از مزیت های صنعت پتروشیمی در ایران است که جزئیات بیشتر آن در پنل های تخصصی ارائه خواهد شد.
وی در ادامه گفت: با وجود تغییرات تکنولوژیکی که در صنعت پتروشیمی ایجاد شده است این همایش برای تبادل اطلاعات شش بخش و دو پنل تخصصی در مورد سرمایه گذاری و تکنولوژی های نوین برنامه ریزی کرده است. همزمان نمایشگاهی نیز در حاشیه همایش برگزار می شود که دستاوردهای صنعت پتروشیمی ایران را که بعد از سال ها تلاش در زمان تحریم های بین المللی به دست آمده را ارائه خواهد کرد.

تعداد بازدید : ۹۰۲